1. Datele de identificare ale operatorilor
Banca Transilvania și Societatea Biroul de Credit S.A., persoană juridică română cu sediul în București, str. Sfânta Vineri, nr. 29, etaj 4, sector 3, în calitate de operatori asociați, prelucrează datele tale cu caracter personal, cu bună credință, în mod echitabil și transparent, în scopuri determinate și legitime, conform prevederilor Regulamentului (UE) nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul).
Biroul de Credit SA este entitatea de drept privat care administrează Sistemul Biroului de Credit, în care sunt prelucrate datele cu caracter personal în legătură cu activitatea de creditare desfășurată de Participanți.
Participanții la Sistemul Biroului de Credit sunt instituții de credit, instituții financiare nebancare, societăți de asigurări și societăți de recuperare creanțe, care au semnat un Contract de Participare cu Biroul de Credit.
2. Temeiul legal și scopul prelucrării
Banca Transilvania S.A. și Biroul de Credit prelucrează datele tale personale în baza interesului legitim al Participanților și al Biroului de Credit pentru desfășurarea unei activități de creditare responsabile, în condițiile protejării, facilitării accesului la creditare și prevenirii îndatorării excesive a persoanelor vizate, respectării cadrului legal referitor la evaluarea bonității și la reducerea riscului de credit, precum și prevenirii utilizării sistemului financiar-bancar pentru desfășurarea unor activități contrare legii.
Banca Transilvania S.A. are obligația, conform reglementărilor legale în vigoare, să evalueze capacitatea ta de rambursare a creditului, înainte de încheierea unui contract de credit și pe parcursul derulării acestuia. În acest scop, Banca Transilvania S.A. prelucrează informațiile indicate la punctul (4), înregistrate pe numele tău în evidențele proprii și le transmite către Biroul de Credit în vederea prelucrării de către această instituție și a consultării acestora de către oricare Participant, în scopul inițierii sau derulării unei relații de creditare, precum și asigurării produselor de tip credit.
3. Obligația furnizării datelor și consecințele nerespectării acesteia
Furnizarea datelor tale cu caracter personal este necesară în scopul menționat la punctul (2). Refuzul de a furniza datele tale personale, necesare realizării scopului menționat mai sus, va conduce la imposibilitatea Băncii Transilvania S.A. de a-și îndeplini obligațiile legale în legătură cu acordarea creditului.
4. Categorii de date cu caracter personal prelucrate în Sistemul Biroului de Credit
- date de identificare ale persoanei vizate: numele, prenumele, codul numeric personal sau CUI pentru persoane fizice autorizate sau CIF pentru persoanele fizice care desfășoară profesii liberale sau cod țară și serie/număr pașaport pentru persoanele nerezidente, adresa de domiciliu/reședința, numărul de telefon, data nașterii;
- date referitoare la angajator: adresa angajatorului, data înscrierii acestei informații, CUI;
- date referitoare la produsele de tip credit solicitate/acordate: tipul și denumirea Participantului, tipul de produs, starea produsului/contului, data acordării, durata contului, sumele acordate, sumele datorate, data actualizării, valută, frecvența plăților, suma plătită, rată lunară, sumele restante, numărul de zile de întârziere, dată primei restante, categoria de întârziere, dată ultimei plăti;
- date referitoare la evenimente care apar in perioada de derulare a produsului de tip credit, cum ar fi cele referitoare la restructurarea/refinanțarea, darea în plata, cesiunea contractului de credit, cesiunea creanței;
- date referitoare la relatiile cu alte conturi: informații referitoare la produse de tip credit la care persoană vizată are calitatea de codebitor și/sau garant;
- date referitoare la insolventa: informații referitoare la persoanele vizate față de care s-a deschis o procedura de insolvență;
- numarul de interogari: indică numărul de Rapoarte de Credit eliberate de Biroul de Credit, la solicitarea unuia sau mai multor Participanți.
În procesul de analiză a cererii tale de credit Banca Transilvania S.A. va solicita Biroului de Credit eliberarea unui Raport de Credit, cu sau fără FICO® Score, pentru a verifica dacă te încadrezi în gradul de îndatorare stabilit prin lege și dacă ai capacitatea de a rambursa creditul. Pentru obținerea Raportului de Credit, Banca Transilvania S.A.va transmite la Biroul de Credit numele, prenumele și codul numeric personal.
Ulterior acordării creditului, Banca Transilvania S.A. va transmite la Biroul de Credit datele tale personale prevăzute la punctele a)-f). Aceste informații sunt puse în comun cu ceilalți Participanți, în cadrul Sistemului Biroului de Credit, și sunt utilizate în scopul menționat la pct. 2.
Capacitatea ta de a rambursa datoriile la scadență poate fi verificată periodic, ulterior acordării creditului, inclusiv prin obținerea de Rapoarte de Credit sau prin utilizarea *Serviciului Alerte.
În cazul în care, în perioada de derulare a creditului acordat, vei întârzia la plata ratelor mai mult de 30 de zile calendaristice de la data scadenței, Banca Transilvania S.A. va transmite la Biroul de Credit informații referitoare la sumele restante, categoria de întârziere, data primei restante și/sau, după caz, informații referitoare la deschiderea procedurii de dare în plata, numai după notificarea ta, cu cel puțin 15 zile calendaristice înainte, realizată in scris, prin telefon, SMS, e-mail sau prin alt mijloc de comunicare electronică.
*Serviciul Alerte este folosit de către Participanți pentru identificarea și/sau diminuarea riscului de credit în timp util, prin generarea unei alerte către un Participant atunci când pentru un debitor propriu se înregistrează un eveniment (deschidere/închidere cont, intrare/ieșire din restanță, corecție cont, înregistrarea/ștergerea stării de garant/codebitor, interogare cont, modificare nume angajator/număr telefon) la un alt Participant.
5. FICO® Score de la Biroul de Credit
Datele cu caracter personal prevăzute la punctul (4) pot fi prelucrate de către Biroul de Credit, inclusiv pentru a calcula, la solicitarea Participanților, FICO® Score de la Biroul de Credit.
Participanții pot utiliza FICO® Score de la Biroul de Credit în scopul reducerii riscului de credit asociat unui debitor/potențial debitor.
FICO® Score de la Biroul de Credit este un număr cuprins între 300 și 850, obținut în urma procesului statistic care prelucrează informațiile înregistrate de Participanți în Sistemul Biroului de Credit și indică probabilitatea ca persoană vizată să-și plătească în viitor ratele la timp. Principalele cauze care au determinat scăderea FICO® Score de la Biroul de Credit sunt afișate sub formă codurilor-motiv.
FICO® Score de la Biroul de Credit ia în calcul următoarele elemente ce conferă predictibilitate: istoricul de plata, datoria curentă, durata contului/conturilor de credit (numărul mediu de luni de la acordarea creditelor), cererea de noi credite (numărul de interogări și creditele acordate în ultimele 6 luni), mix-ul de credit (tipuri de credite acordate), vârsta persoanei vizate. Influența acestor elemente asupra valorii FICO® Score de la Biroul de Credit poate varia în funcție de informațiile înregistrate la Biroul de Credit pentru fiecare persoană vizată.
FICO® Score de la Biroul de Credit reprezintă un instrument de analiză cu grad ridicat de predictibilitate care, alăturat datelor din Raportul de Credit și informațiilor obținute de Participanți din alte surse, concura la evaluarea corectă a bonității persoanei vizate în vederea încheierii/derulării contractului de credit.
6. Destinatarii datelor
Datele cu caracter personal înregistrate în Sistemul Biroului de Credit sunt dezvăluite Participanților, la cerere, în scopul menționat la punctul (2).
Datele cu caracter personal prelucrate în Sistemul Biroului de Credit nu vor fi dezvăluite terților, cu excepția autorităților și instituțiilor publice, conform competențelor acestora și a legislației aplicabile, cum ar fi Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Banca Națională a României, Autoritatea Națională de Integritate, instanțele judecătorești, notarii publici, executorii judecătorești, organele de cercetare penală.
7. Perioada de stocare
Datele cu caracter personal sunt stocate la Biroul de Credit și dezvăluite Participanților timp de 4 ani de la data actualizării, cu excepția datelor solicitanților de credit care au renunțat la cererea de credit sau cărora nu li s-a acordat creditul, care sunt stocate și dezvăluite Participanților pentru o perioada de 6 luni.
8. Drepturile persoanelor vizate privind prelucrarea datelor cu caracter personal
În calitate de persoană vizată, îți poți exercită drepturile prevăzute de Regulament, astfel:
a) dreptul de acces la date se poate exercita:
- printr-o solicitare scrisă, semnată, transmisă prin poștă la Biroul de Credit, sau
- prin accesarea în mod securizat a site-ului Biroului de Credit (www.birouldecredit.ro), sau
- personal sau pe cale electronică, la Participantul care deține calitatea de creditor/potențial creditor al dvs.
Totodată ai dreptul de a obține, la cerere, la momentul comunicării deciziei de creditare, o copie a Raportului de Credit emis de Biroul de Credit, care a fost utilizat de către Banca Transilvania S.A. în analiza cererii de credit.
b) dreptul de rectificare a datelor,
c) dreptul de ștergere a datelor,
d) dreptul la restricționarea datelor,
e) dreptul de a se opune prelucrării, inclusiv procesului decizional individual automatizat,
pot fi exercitate:
- prin accesarea în mod securizat a site-ului Biroului de Credit (www.birouldecredit.ro), sau
- personal sau pe cale electronică, la Participantul care deține calitatea de creditor/potențial creditor al persoanei vizate.
f) dreptul de a vă adresa Autorității Naționale pentru Supravegherea Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal si justitiei.
9. Datele de contact ale responsabililor cu protecția datelor sunt: