În prezent, înregistrăm un număr foarte mare de apeluri în Call Center. Dacă ai o problemă urgentă, sună acum, iar dacă nu, te așteptăm mai târziu. Pentru răspunsuri rapide încearcă Întreb BT sau BT Visual Help.
0264 308 028 sau *8028
Numărul e disponibil din orice rețea națională.
0264 303 003
Linie directă pentru toți românii care sunt plecați din țară, inclusiv asistență în limba engleză.
Asistență pentru fraude
În cazul în care suspectezi o fraudă pe contul tău, sună rapid la 0264 308 055.
transferurile între conturile proprii (deschise la Banca Transilvania sub același cod de client)
schimburile valutare
constituirile depozit
plăți utilități către conturi colectoare din Banca Transilvania
plăți în lei și valută către beneficiari cu conturi deschise la Banca Transilvania
Lista furnizorilor de utilități cu contul deschis la Banca Transilvania către care se pot plăti în mod gratuit facturile se regăsește în sectiunea Plăți utilități din aplicație.
2. Comisioane plăți lei
Plăți interbancare efectuate prin serviciul de BT24 Internet Banking: în transe, în functie de valoarea operațiunilor, după cum urmează:
< 1,000.00 LEI
2.50 LEI
1,000.00 - 49,999.99 LEI
5.00 LEI
≥ 50.000.00 LEI
10.00 LEI
Plăți urgente
10.00 LEI
Comisioanele percepute de Banca Transilvania pentru tranzacțiile interbancare includ comisioanele TRANSFOND percepute de cele două entități în calitate de administratori ai sistemelor de decontare SENT, respectiv REGIS, astfel:
Pentru încasări efectuate în baza instrumentelor de plată de debit prin compensare pe suport electronic, comisionul TRANSFOND este de 0,88 lei / încasare;
Pentru intrumentele de plată de debit refuzate comisionul TRANSFOND este de 0,55 lei / refuz;
Pentru plăți cu ordin de plată, comisioanele percepute de TRANSFOND sunt:
0,51 lei / plată pentru tranzacții cuprinse între 0 - 49.999,99 lei, comision TRANSFOND pentru procesare prin sistem SENT;
6,00 lei / plată pentru tranzacții > 50.000 lei (inclusiv) sau orice sumă decontată în regim de urgență pentru procesare prin sistem ReGIS.
de la 1,000.00 LEI inclusiv, până la 50,000.00 LEI în echivalent EUR
5.00 LEI în echivalent EUR
pentru sume ≥ 50,000.00 LEI în echivalent EUR
10.00 LEI în echivalent EUR
Plata SEPA este acea plată care îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
este o plată în EUR;
este o plată ordonată în regim “normal” (fără urgență), cu comision SHA;
banca beneficiară este o bancă dintr-una din țările din spațiul SEPA și a aderat la schemele de plăți Sepa.
Spațiul SEPA se compune din:
Statele membre ale Uniunii Europene:;
Statele zonei euro: Austria, Belgia, Cipru, Croația, Estonia, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Luxemburg, Malta, Olanda, Portugalia, Spania și Slovenia;
Statele zonei non-euro: Bulgaria, Republica Cehă, Danemarca, Letonia, Lituania, Ungaria, Polonia, România, Slovacia, Suedia și Marea Britanie;
Statele membre ale Spatiului Economic European (European Economic Area – EEA): Islanda, Liechtenstein, Norvegia;
Elvetia și Monaco.
SEPA se va extinde și în următoarele teritorii, considerate parte a Uniunii Europene (Art. 299 Tratatul de la Roma): Martinica, Guadalupe, Guiana Franceza, Reunion, Gibraltar, Azore, Madeira, Insulele Canare, Ceuta si Melilla și Insulele Aland.
În cazul plăților SEPA, Banca Transilvania nu va percepe comision de bancă corespondentă.
Comision de procesare și comunicare în regim de urgență a efectuării plăților în valută:
1 - 150,000 EUR
25 EUR / plată
> 150,000 EUR
75 EUR / plată
Comisionul de procesare și comunicare în regim de urgență se percepe împreună cu comisioanele aferente operațiunii. Operațiunea comisionată în regim de urgență se efectuează cu aceeași zi data valuta sau data valuta - următoarea zi lucrătoare (pentru plățile efectuate în intervalul 09:00 - 18:00), iar mesajul swift final se transmite la sucursală în ziua efectuării operațiunii.
NOTĂ: Pe lângă comisioanele Bancii Transilvania, în cazul plăților în valută către alte banci, în cazul transferurilor cu opțiunea SHA (exceptând plățile SEPA) și OUR, se vor percepe comisioane de bănci corespondente a căror cuantum este stabilit de acestea.
Modificări / anulări plăți valutare
30 EUR
4. Plățile DSP ** (plăți către țări din Europa) - includ plățile către țările DSP în monedele DSP.
** DSP - Directiva Serviciilor de plăți:
Țările DSP: Austria, Belgia, Bulgaria, Cipru, Croatia, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Islanda, Irlanda, Italia, Letonia, Liechtenstein, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, Republica Ceha, România, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria.
ATENȚIE: Plățile DSP pot fi efectuate doar cu comisioane SHA. Nu se pot efectua plăți sub DSP în regim de comisionare BEN.
Pentru plățile non-DSP** și non SEPA, comisioanele băncilor intermediare se comunica clienților și se rețin ulterior efectuării plății; acestea vor fi suportate astfel:
În cazul plăților cu opțiunea "OUR" de către clientul BT ordonator al plății;
În cazul plăților cu opțiunea "BEN" de către beneficiarul plății;
În cazul plăților cu opțiunea "SHA" ordonatorul plății suportă comisionul băncii corespondente a BT, restul comisioanelor fiind în sarcina beneficiarului.
Comisioane bănci corespondente pentru plăți sub DSP*** sunt:
Moneda
Tip comisionare
Valoare comision
CHF
OUR
14.5 CHF
SHA
14.5 CHF
CZK
OUR
0.5 %, min. 200CZK, max. 2,000 CZK
SHA
200 CZK
DKK
OUR
15 DKK
SHA
15 DKK
GBP
OUR
12 GBP
SHA
3 GBP
HUF
OUR
1500 HUF
SHA
1500 HUF
PLN
OUR
10 PLN
SHA
5 PLN
SEK
OUR
60 SEK
SHA
60 SEK
NOK
OUR
100 NOK
SHA
100 NOK
Alte comisioane care se percep la inițierea plății:
În cazul în care se selecteză modul de comisionare OUR pentru plăți NON DSP și non SEPA se percep următoarele comisioane:
Plăți în EUR - comisionul de bancă corespondentă este 22 EUR
Plăți în USD - comisionul de bancă corespondentă este 15 USD
Pentru plățile valutare care necesită modificări (de ex. neconcordanță între nume și cont beneficiar, cont beneficiar și valută trimisă) este posibil ca banca beneficiară să rețină un comision suplimentar (repair charges); în acest caz, comisionul solicitat de banca beneficiară / plata valutară modificată se comunică clienților BT și se rețin ulterior efectuării plății, pe măsură ce sunt primite de la banca beneficiară.
ORAR PROCESARE
TRANZACȚII BT24
1. Transferurile între conturile proprii lei și valută - se procesează 24 de ore din 24, 7 zile din 7.
Transferurile interne transmise de luni până sâmbătă după ora 20:00, duminică, precum și cele transmise în zile nelucratoare se vor procesa instant, soldul contabil va fi afectat cu data primei zile lucrătoare bancare și se vor regăsi pe extrasele primei zile bancare lucrătoare.
În cazul conturilor de card de credit deținute de persoane fizice, scadența lunară este considerată data de 25 (douazecișicinci) a fiecărei luni. În cazul în care această zi este una nelucrătoare, împrumutatul (deținător de card) are obligația realizării depunerii sumei minime de plată până la cea mai apropiată zi lucratoare înaintea datei amintite, nu mai târziu de ora 20:00.
Transferurile transmise fără fonduri de luni până vineri, după ora 17:30, sâmbătă și duminică după ora 11:30 se refuză automat.
2. Ordine de plată în lei – interbancare și intrabancare - se procesează 24 de ore din 24, 7 zile din 7, astfel:
2.1 Ordine de plată în lei interbancare
Plățile de mică valoare adresate băncilor comerciale din România (sub 50.000 lei) procesate de luni până vineri, până la ora 13:00 în cursul zilei lucrătoare T vor fi prezentate în sistemul electronic de compensare în aceeași zi; W Cele procesate după ora 13:00 vor fi prezentate în compensarea electronică în ziua lucrătoare T+1; Plățile de mare valoare adresate băncilor comerciale din România (peste sau egale cu 50.000 lei) sau cele marcate ca și urgente, procesate de luni până vineri, până la ora 15:00 în cursul zilei lucrătoare T vor fi prezentate în sistemul electronic de compensare în aceeași zi; Cle procesate după ora 15:00 vor fi prezentate în sistemul electronic de compensare în ziua T+1; Plățile interbancare în lei procesate sâmbătă (zi lucrătoare nebancară), duminică sau în zilele nelucrătoare se vor evidenția pe cont și vor fi prezentate în sistemul electronic de compensare cu ziua T (următoarea zi bancară lucrătoare); ransferurile interbancare transmise în zile lucrătoare de luni până vineri după ora 19:00, sâmbătă dupa ora 13:30, duminică precum și cele transmise în zile nelucrătoare se vor procesa instant, soldul contabil va fi afectat cu data primei zile lucrătoare bancare și se vor regăsi pe extrasele primei zile bancare lucrătoare.
2.2 Ordinele de plată în lei intrabancare - se procesează 24 din 24, 7 zile din 7.
Transferurile intrabancare BT-BT transmise de luni până sâmbătă după ora 20:00, duminică precum și cele transmise în zile nelucrătoare se vor procesa instant, soldul contabil va fi afectat cu data primei zile lucrătoare bancare și se vor regăsi pe extrasele primei zile bancare lucrătoare.
2.3 Plățile de utilități către conturi colectoare din Banca Transilvania se procesează 24 din 24, 7 zile din 7
Pentru tranzacțiile semnate de luni până vineri după ora 19:00, sâmbătă după ora 13:30, duminică și în zilele nelucratoare, soldul contului este afectat instant, tranzacția se va înregistra în cont cu data primei zi lucrătoare bancare.
Transferurile transmise fără fonduri de luni până vineri, după ora 17:30, sâmbătă și duminică după ora 11:30 se refuză automat.
3. Ordine de plată în valută
Se procesează 24 de ore din 24, 7 zile din 7, astfel:
3.1 Ordine de plată în valută interbancare
Ordinele de plată în valută interbancare, în regim de urgență, procesate în cursul zilei T, între orele 09:00 - 18:00 vor fi decontate cu maxim data valută T+1; ordinele de plată în valută interbancare procesate în cursul zilei T între orele 09:00-18:00, vor fi decontate cu maxim data valută T+3; ordinele de plată în valută interbancare recepționate în afara intervalelor anterior menționate, se vor procesa 24 din 24, 7 zile din 7 și se vor introduce în circuitul de decontare în următoarea zi lucrătoare bancară conform primelor 2 puncte anterioare menționate.
3.2 Ordine de plată SEPA
Plățile Sepa semnate în cursul zilei T, se vor transmite băncii beneficiare în ziua bancară lucrătoare următoare (T+1) și se vor afișa astfel:
în extrasul generat pentru ziua T dacă tranzacția a fost semnată de luni până vineri până la ora 17:00.
în extrasul generat pentru ziua T+1 (ziua bancară lucrătoare următoare) dacă tranzacția a fost semnată de luni până vineri după ora 17:00, sâmbătă sau duminică sau în zile nelucrătoare.
3.3 Ordine de plată în valută intrabancare, indiferent de valoare - se procesează 24 de ore din 24, 7 zile din 7.
Transferurile transmise fără fonduri de luni până vineri, după ora 17:30, sâmbătă și duminică după ora 11:30 se refuză automat.
4. Ordine de plată către Trezoreria Statului
Se procesează 24 de ore din 24, 7 zile din 7, astfel:
Plățile de mică valoare (sub 50.000 lei) având ca beneficiar Trezoreria Statului procesate în cursul zilei T până la ora 13:00 vor fi prezentate în compensare în aceeași zi; cele procesate după ora 13:00, vor fi prezentate în sistemul electronic de compensare în ziua T+1; plățile de mare valoare (peste 50.000 lei) sau cele marcate ca și urgențe, având ca beneficiar Trezoreria Statului procesate în cursul zilei T până la ora 15:00 vor fi prezentate în compensare în aceeași zi; cele procesate după această ora vor fi prezentate în compensare în cursul zilei T+1. Transferurile transmise fără fonduri de luni până vineri, după ora 17:30, sâmbătă și duminică după ora 11:30 se refuză automat.
5. Schimburile și conversiile valutare
Se procesează 24 de ore din 24, 7 zile din 7, astfel:
De luni până vineri - în intervalul orar 9:00 - 17:30 fără limită de sumă; între orele 00:00 - 09:00 și 17:30 - 24:00 în limita sumei de maxim 50.000 lei/zi (echivalent altă valută). Schimburile și conversiile valutare transmise fără fonduri de luni până vineri, după ora 17:30, sâmbătă și duminică după ora 11:30 se refuză automat.
Schimburile și conversiile valutare negociate
se procesează de luni până vineri, în intervalul ora 09:00 - 17:30.
În cazul în care nu există suficient disponibil după semnarea unui schimb / conversie efectuată la un curs negociat, acesta/ aceasta se va refuza automat.
6. Tranzacțiile Western Union
Se procesează 24 de ore din 24, 7 zile din 7.
În cazul în care nu există suficient disponibil după semnarea unui schimb / conversie efectuată la un curs negociat, acesta/ aceasta se va refuza automat.
7. Ordinele de constituire / lichidare depozite
Se procesează de luni până vineri, între orele 08:30 - 19:00.
Ordinele completate după ora limită sau în zilele nelucrătoare se vor procesa în ziua bancară imediat următoare. În aceste condiții, autorizarea ordinelor respective rămâne la latitudinea clientului, care poate, fie să le autorizeze în ziua curentă, fie să aștepte până a doua zi lucrătoare bancară. Sâmbătă , între orele 08:30 - 13:30.
Ordinele completate după ora limită sau în zilele nelucrătoare se vor procesa în ziua bancară imediat următoare. În aceste condiții, autorizarea ordinelor respective rămâne la latitudinea clientului, care poate, fie să le autorizeze în ziua curentă, fie să aștepte până a doua zi lucrătoare bancară.duminică și în zilele nelucrătoare – nu se opereazăOrdinele de constituire depozite transmise fără fonduri de luni până vineri, după ora 17:30, sâmbătă și duminică după ora 11:30 se refuză automat.
Depozitele negociate
Se procesează de luni până vineri - între 09:00 și 17:30; depozitele negociate pot fi lichidate doar în unitatea BT, nu și prin intermediul BT 24.
În cazul în care nu există suficient disponibil pentru constituirea unui depozit negociat, după semnarea instrucțiunii, aceasta se va refuza automat.
8. Încărcări cartele telefonice
Se procesează 24 de ore din 24, 7 zile din 7.
În cazul în care nu există suficient disponibil după semnarea tranzacției, aceasta se va refuza automat.
9. Achiziție roviniete
Se procesează 24 de ore din 24, 7 zile din 7.
În cazul în care nu există suficient disponibil după semnarea tranzației, aceasta se va refuza automat.
Procesarea fișierelor de salarii exportate din aplicația Flex SAL se realizează doar în zile bancare lucrătoare, de luni până vineri între orele 8:30-19:00. În afara acestor intervale orare, fișierele importate sunt în așteptare.
Întreb BT este cel mai mare program online de educație financiară al Băncii Transilvania, cu peste 2.000 de întrebări și răspunsuri din banking.
Sugestii de căutare
Powered by Azure OpenAI GPT4
AI Search oferă răspunsuri generate automat, folosind tehnologia GPT4, ce pot avea conținut inexact sau potențial ofensator, care nu reprezintă punctul de vedere al Băncii Transilvania. Ești singurul responsabil pentru utilizarea conținutului generat de acest serviciu. .
Termenii și condiții
Disclaimer
AI Search este un proiect pilot - în varianta beta - care folosește tehnologia GPT4 pentru a simplifica procesul de căutare și înțelegere a produselor bancare.
AI Search este antrenat să răspundă unor întrebări care au legătură exclusiv cu produsele bancare oferite de BT, însă în anumite situații și în funcție de întrebările adresate, este posibil să răspundă și la întrebări generale. Raspunsurile oferite sunt generate automat si trebuie sa fie utilizate doar in scop informativ. Serviciul poate oferi uneori conținut inexact sau potențial ofensator, care nu reprezintă punctul de vedere al Bancii Transilvania. Sunteți singurul responsabil pentru utilizarea conținutului generat de acest serviciu în orice mod. Nu vă bazați pe acest serviciu pentru sfaturi financiare, juridice sau alte sfaturi profesionale si nu introduceți în acesta date cu caracter personal sau alte informații confidențiale.
Utilizarea AI Search presupune acceptarea Termenilor și condițiilor.
Accesul și utilizarea serviciului implică acceptarea fără rezerve a acestor termeni și condiții. Dacă nu sunteți de acord cu acestea, vă rugăm să nu utilizați acest serviciu. Prin acceptarea termenilor și condițiilor pentru a folosi acest serviciu furnizat algoritmic de un model de inteligență artificială, va asumați întreg riscul în ceea ce privește calitatea, siguranța și performanța acestui serviciu.
Banca Transilvania nu furnizează nicio garanție în legătură cu răspunsurile oferite de acest serviciu.
AI Search furnizează răspunsuri algoritmic și acestea pot conține uneori informații inexacte sau limbaj potențial ofensator. Aceste informații nu exprimă poziția Băncii Transilvania și nu pot angaja responsabilitatea Băncii pentru conținutul oferit.
AI Search nu oferă răspunsuri la întrebări personalizate, astfel încât prin utilizarea acestuia va obligați să nu furnizați și să nu introduceți în mesajele/întrebările transmise niciun fel de date cu caracter personal sau alte informații confidențiale. În cazul nerespectării acestei obligații, prin inserarea unor date personale/informații confidențiale în cadrul AI Search, va exprimați consimțământul pentru prelucrarea acestora în vederea oferirii serviciului (răspunsurilor la întrebările pe care le adresați), precum și pentru îmbunătățirea modelului algoritmic al robotului de către dezvoltatorul acestuia.
Orice informație furnizată de către utilizatori în timpul interacțiunii cu AI Search va fi tratată în mod confidențial, fiind dezvăluită doar unor destinatari care au dreptul și nevoia de a o cunoaște.
Conținutul oferit de AI Search are doar scop informativ.
Utilizatorii sunt responsabili pentru întrebările și mesajele adresate în cadrul utilizării AI Search. Orice abuz sau limbaj neadecvat poate duce la întreruperea interacțiunii.
AI Search nu oferă sfaturi financiare, juridice sau profesionale și nu înlocuiește consultarea unor experți umani sau profesioniști specializați în domeniul respectiv. Utilizatorii nu trebuie să se bazeze pe informațiile furnizate de către AI Search pentru luarea deciziilor.
Banca își rezervă dreptul de a întrerupe serviciul AI Search în orice moment, fără o notificare prealabilă.
Termenii și condițiile pot fi revizuite/ actualizate în orice moment.