Investiții, direct din app 4.8
Instalează
Call Center
  • Timp de așteptare ridicat!

    În prezent, înregistrăm un număr foarte mare de apeluri în Call Center. Dacă ai o problemă urgentă, sună acum, iar dacă nu, te așteptăm mai târziu. Pentru răspunsuri rapide încearcă Întreb BT sau BT Visual Help.

  • 0264 308 028 sau *8028 Numărul e disponibil din orice rețea națională.
    0264 303 003 Linie directă pentru toți românii care sunt plecați din țară, inclusiv asistență în limba engleză.
    Asistență pentru fraude
    În cazul în care suspectezi o fraudă pe contul tău, sună rapid la 0264 308 055.

    Caută cu AI Search

    AI Search de pe Întreb BT îți răspunde la toate întrebările din banking.

    BT Visual Help

    Vezi rapid detaliile conturilor tale, apelează 0264 308 000 și primești un SMS cu link-ul de acces.

    Notificări

    Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru obținerea unui credit BT de nevoi personale 100% online

    Cine este operatorul datelor personale?

    BANCA TRANSILVANIA S.A. (în continuare „banca” sau „BT”) instituție de credit, persoană juridică română, cu datele de identificare și contact prezentate în secțiunea III din Nota de informare generală privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal aparținând Clienților BT, oferă clienților săi persoane fizice titulari de cont curent posibilitatea de a obține un credit de nevoi personale 100% online (denumit în continuare și „credit BT 100% online”).

    În nota generală indicată mai sus, care este parte integrantă din Politica de confidentialitate BT  de pe site-ul www.bancatransilvania.ro, regăsită și distinct în sectiunea Privacy Hub, găsești definiția Clientului BT, informații detaliate despre drepturile tale în legătură cu prelucrarea datelor personale și modalitățile în care poți să ți le exerciți și despre posibilitatea de a contacta responsabilul cu protecția datelor desemnat de BT (DPO BT).

    Când aplici pentru obținerea unui credit BT 100% online, îți prelucrăm datele personale în mai multe scopuri și temeiuri legale, fie ca operator exclusiv al datelor fie, după caz, împreună cu alți operatori asociați, după cum îți prezentăm mai jos.

    De asemenea, daca alegi un credit cu asigurare atasata, asiguratorul Metropolitan Life este operatorul datelor tale personale prelucrate pentru emiterea si gestionarea politei de asigurare, iar banca actioneaza doar in calitate de persoana imputernicita a asiguratorului pentru aceasta prelucrare. Politica de prelucrare a datelor personale a Metropolitan Life poate fi accesata de pe site-ul https://www.metropolitanlife.ro/ sau direct la următorul link: MetLife_Politica_de_prelucrare_date_clienti_Life_si_NonLife_aug2019.pdf (metropolitanlife.ro).

    În ce temeiuri prelucrăm datele și ce se întâmplă dacă refuzi prelucrarea lor?

    Când aplici pentru obținerea și, după caz, închei un contract aferent unui credit BT 100% online, îți prelucrăm datele personale în următoarele temeiuri legale:

    • obligațiile legale la care e supusă BT prin diverse acte normative,
    • încheierea/executarea contractului de credit sau parcurgerea pașilor necesari în vederea încheierii acestuia,
    • interesul nostru legitim și/sau al unor terti, (ex. interesul de prevenire a fraudelor sau interesul legitim de a consulta situația ta în evidențele Biroului de Credit SA pentru evaluarea bonității tale, interesul legitim de a te contact pentru a-ți acorda suport pentru finalizarea aplicării online și pentru a-ți solicita opinia despre procesul de aplicare),
    • consimțământul tău, cum ar fi cel pentru consultarea veniturilor tale în baza de date a ANAF sau pentru verificarea identității pe baza datelor biometrice.
    Dacă nu dorești că datele să îți fie prelucrate astfel cum te informăm în această notă de informare, nu vei putea obține creditul BT solicitat 100% online, dar poți să aplici pentru el într-o unitate a băncii. Află mai multe.

    Când legea ne obligă să prelucrăm datele personale sau când ele sunt necesare pentru încheierea contractului de credit, dacă refuzi prelucrarea lor, nu vom putea analiza cererea ta.

    Pentru prelucrările bazate pe interesul legitim al BT sau al unor terți, refuzul de a-ți fi prelucrate datele poate face imposibilă analizarea cererii tale sau obținerea creditului BT 100% online.

    Pentru prelucrările de date pentru care este necesar consimțământul tău, îți vom solicita acest acord la momentul potrivit pe fluxul de aplicare online. Dacă refuzi acordarea acestui consimțământ, nu poți obține creditul 100% online, dar ai posibilitatea să aplici pentru el într-o unitate BT, unde va trebui să ne dovedești în alt mod veniturile realizate (ex. adeverința de venit de la angajatorul tău), iar identitatea îți va fi verificată fără prelucrarea unor date biometrice.

    Pentru ce scopuri prelucrăm datele personale, care sunt datele, pentru ce perioada le păstrăm și cui putem să le dezvăluim?

    În următoarele rânduri, îți prezentăm distinct scopurile în care ar urma să prelucrăm datele personale pentru ca tu să poți aplica și, după caz, ca să contractezi un credit BT 100% online. În funcție de scopul prelucrării, îți vom prezenta informațiile despre perioada de stocare a datelor, categoriile de destinatari ai datelor, existența unor procese decizionale automatizate, precum și drepturile de care beneficiezi..

    A. Date personale prelucrate pentru verificarea identității, în vederea prevenirii fraudelor, a spălării banilor și finanțării terorismului, și pentru a te contacta în scopul oferirii de suport sau de evaluare a calității acestui serviciu BT

    Legislația aplicabilă ne obligă să verificăm identitatea persoanelor cu care urmează să încheiem contracte. Totodată, avem interesul legitim de a preveni tentativele de fraudă prin furt de identitate în mediul online.

    În unitățile BT verificăm identitatea solicitanților de credite pe baza actului de identitate original. În mediul online nu avem această posibilitate, așa că vom face lucrurile puțin diferit. Am ales o metodă care ne asigură cine este clientul BT care aplică, așa încât să putem preveni eventuale tentative de fraudă. Această metodă folosește cele mai noi tehnologii, prelucrând așa numitele date biometrice. Vom utiliza asemenea date numai în baza consimțământului tău explicit. Înainte de a hotărî liber dacă dorești să ți-l exprimi, iată ce presupune utilizarea datelor tale biometrice:

    • îți faci un video selfie (necesită acces la camera foto a dispozitivului);
    • soluția informatică folosită compară biometric fața ta din video selfie cu fața din copia actului tău de identitate deja înregistrat în evidențele BT.

    Comparația biometrică folosește criterii precum: culoarea, mărimea și înclinarea ochilor, poziția și distanța dintre elementele principale ale feței cum ar fi ochii, sprâncenele, buzele și nasul. În urma comparației, soluția informatică emite un scor de încredere, indicând probabilitatea ca fața din cele două imagini să aparțină aceleiași persoane. Dacă scorul de încredere este satificător, vom verifica în continuare dacă datele  actului tău de identitate din evidențele noastre sunt încă valabile. Dacă nu sunt, va trebui să îți actualizezi datele în evidențele BT și să reiei procesul de aplicare. Vom folosi datele preluate din actul de identitate pentru completarea documentației aferente creditului solicitat.  

    Îți vom verifica și datele de contact- număr de telefon și adresa de e-mail- ca să fim siguri că îți aparțin. Le vom folosi și pentru a-ți comunica și reaminti că poți semna electronic documentația și pentru a-ți trimite documentația de credit. De asemenea, dacă nu ai finalizat fluxul de aplicare, te vom putea contacta pentru a-ți acorda suport și pentru a afla părerea ta de despre fluxul de aplicare.

    B. Date personale prelucrate pentru analiza cererii de credit, inclusiv procese decizionale automatizate bazate pe crearea de profiluri

    Ca să analizăm cererea de aplicare pentru un credit BT 100% online, îți prelucrăm datele în evidențele interne BT și în evidențele Biroului de Credit, în care consultăm situația ta. Toate informațiile legate de această prelucrare le regăsești în continuare, la pct. I și II din această secțiune B.

    Fiind esențial să îți furnizăm răspuns rapid la cererea ta de credit adresată online, vom lua decizia de aprobare/respingere a cererii prelucrând prin mijloace exclusiv automate datele personale. Despre această decizie găsești detalii la pct. II (5) de mai jos.

    I. Informare referitoare la prelucrarea datelor personale în Sistemul Biroului de Credit. Vezi detalii.

    1. Datele de identificare ale operatorilor

    Banca Transilvania S.A. și Societatea Biroul de Credit S.A., persoană juridică română cu sediul în București, str. Sfânta Vineri, nr. 29, etaj 4, sector 3, în calitate de operatori asociați, prelucrează datele tale cu caracter personal, cu bună credință, în mod echitabil și transparent, în scopuri determinate și legitime, conform prevederilor Regulamentului (UE) nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE („Regulamentul” sau „GDPR”).

    Biroul de Credit SA este entitatea de drept privat care administrează Sistemul Biroului de Credit, în care sunt prelucrate datele cu caracter personal în legătură cu activitatea de creditare desfășurată de Participanți.

    Participanții la Sistemul Biroului de Credit sunt instituții de credit, instituții financiare nebancare, societăți de asigurări și societăți de recuperare creanțe, care au semnat un Contract de Participare cu Biroul de Credit.


    2. Temeiul legal și scopul prelucrării

    Banca Transilvania S.A. și Biroul de Credit prelucrează datele tale personale în baza interesului legitim al Participanților și al Biroului de Credit pentru desfășurarea unei activități de creditare responsabile, în condițiile protejării, facilitării accesului la creditare și prevenirii îndatorării excesive a persoanelor vizate, respectării cadrului legal referitor la evaluarea bonitatii și la reducerea riscului de credit, precum și prevenirii utilizării sistemului financiar-bancar pentru desfășurarea unor activități contrare legii.

    Banca Transilvania S.A. are obligația, conform reglementărilor legale în vigoare, să evalueze capacitatea ta de rambursare a creditului, înainte de încheierea unui contract de credit și pe parcursul derulării acestuia. În acest scop, Banca Transilvania S.A. prelucrează informațiile indicate la punctul (4), înregistrate pe numele tău în evidențele proprii și le transmite către Biroul de Credit în vederea prelucrării de către această instituție și a consultării acestora de către oricare Participant, în scopul inițierii sau derulării unei relații de creditare, precum și asigurării produselor de tip credit.


    3. Obligația furnizării datelor și consecințele nerespectării acesteia

    Furnizarea datelor tale cu caracter personal este necesară în scopul menționat la punctul (2). Refuzul de a furniza datele tale personale, necesare realizării scopului menționat mai sus, va conduce la imposibilitatea Băncii Transilvania S.A. de a-și îndeplini obligațiile legale în legătură cu acordarea creditului.


    4. Categorii de date cu caracter personal prelucrate în Sistemul Biroului de Credit

    • date de identificare ale persoanei vizate: numele, prenumele, codul numeric personal sau CUI pentru persoane fizice autorizate sau CIF pentru persoanele fizice care desfășoară profesii liberale sau cod țară și serie/număr pașaport pentru persoanele nerezidente, adresa de domiciliu/reședința, numărul de telefon, data nașterii;
    • date referitoare la angajator: adresa angajatorului, dată înscrierii acestei informații, CUI;
    • date referitoare la produsele de tip credit solicitate/acordate: tipul și denumirea Participantului, tipul de produs, starea produsului/contului, dată acordării, durata contului, sumele acordate, sumele datorate, dată actualizării, valută, frecvența plăților, suma plătită, rată lunară, sumele restante, numărul de zile de întârziere, dată primei restante, categoria de întârziere, dată ultimei plăti;
    • date referitoare la evenimente care apar în perioada de derulare a produsului de tip credit, cum ar fi cele referitoare la restructurarea/refinanțarea, darea în plata, cesiunea contractului de credit, cesiunea creanței;
    • date referitoare la relațiile cu alte conturi: informații referitoare la produse de tip credit la care persoană vizată are calitatea de codebitor și/sau garant;
    • date referitoare la insolvență: informații referitoare la persoanele vizate față de care s-a deschis o procedura de insolvență;
    • numărul de interogari: indică numărul de Rapoarte de Credit eliberate de Biroul de Credit, la solicitarea unuia sau mai multor Participanți;


    În procesul de analiză a cererii tale de credit Banca Transilvania S.A. va solicită Biroului de Credit eliberarea unui Raport de Credit, fără FICO® Score, pentru a verifică dacă te încadrezi în gradul de îndatorare stabilit prin lege și dacă ai capacitatea de a rambursa creditul. Pentru obținerea Raportului de Credit, Banca Transilvania S.A.va transmite la Biroul de Credit numele, prenumele și codul numeric personal.

    Ulterior acordării creditului, Banca Transilvania S.A. va transmite la Biroul de Credit datele tale personale prevăzute la punctele a)-f). Aceste informații sunt puse în comun cu ceilalți Participanți, în cadrul Sistemului Biroului de Credit, și sunt utilizate în scopul menționat la pct. 2.

    Capacitatea ta de a rambursa datoriile la scadență poate fi verificată periodic, ulterior acordării creditului, inclusiv prin obținerea de Rapoarte de Credit sau prin utilizarea Serviciului Alerte*.

    În cazul în care, în perioada de derulare a creditului acordat, vei întârzia la plata ratelor mai mult de 30 de zile calendaristice de la dată scadenței, Banca Transilvania S.A. va transmite la Biroul de Credit informații referitoare la sumele restante, categoria de întârziere, dată primei restante și/sau, după caz, informații referitoare la deschiderea procedurii de dare în plata, numai după notificarea ta, cu cel puțîn 15 zile calendaristice înainte, realizată in scris, prin telefon, SMS, e-mail sau prin alt mijloc de comunicare electronică.

    *Serviciul Alerte este folosit de către Participanți pentru identificarea și/sau diminuarea riscului de credit în timp util, prin generarea unei alerte către un Participant atunci când pentru un debitor propriu se înregistrează un eveniment (deschidere/închidere cont, intrare/ieșire din restanță, corecție cont, înregistrarea/ștergerea stării de garant/codebitor, interogare cont, modificare nume angajator/ număr telefon) la un alt Participant.


    5. FICO® Score de la Biroul de Credit

    Datele cu caracter personal prevăzute la punctul (4) pot fi prelucrate de către Biroul de Credit, inclusiv pentru a calcula, la solicitarea Participanților, FICO® Score de la Biroul de Credit.

    Participanții pot utiliza FICO® Score de la Biroul de Credit în scopul reducerii riscului de credit asociat unui debitor/potențial debitor.

    FICO® Score de la Biroul de Credit este un număr cuprins între 300 și 850, obținut în urma procesului statistic care prelucrează informațiile înregistrate de Participanți în Sistemul Biroului de Credit și indică probabilitatea că persoană vizată să-și plătească în viitor ratele la timp. Principalele cauze care au determinat scăderea FICO® Score de la Biroul de Credit sunt afișate sub formă codurilor-motiv.

    FICO® Score de la Biroul de Credit ia în calcul următoarele elemente ce conferă predictibilitate: istoricul de plata, datoria curentă, durata contului/conturilor de credit (numărul mediu de luni de la acordarea creditelor), cererea de noi credite (numărul de interogări și creditele acordate în ultimele 6 luni), mix-ul de credit (tipuri de credite acordate), vârstă persoanei vizate. Influență acestor elemente asupra valorii FICO® Score de la Biroul de Credit poate varia în funcție de informațiile înregistrate la Biroul de Credit pentru fiecare persoană vizată.

    FICO® Score de la Biroul de Credit reprezintă un instrument de analiză cu grad ridicat de predictibilitate care, alăturat datelor din Raportul de Credit și informațiilor obținute de Participanți din alte surse, concura la evaluarea corectă a bonitatii persoanei vizate în vederea încheierii/derulării contractului de credit.


    6. Destinatarii datelor

    Datele cu caracter personal înregistrate în Sistemul Biroului de Credit sunt dezvăluite Participanților, la cerere, în scopul menționat la punctul (2).

    Datele cu caracter personal prelucrate în Sistemul Biroului de Credit nu vor fi dezvăluite terților, cu excepția autorităților și instituțiilor publice, conform competențelor acestora și a legislației aplicabile, cum ar fi Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Banca Națională a României, Autoritatea Națională de Integritate, instanțele judecătorești, notarii publici, executorii judecătorești, organele de cercetare penală.


    7. Perioada de stocare

    Datele cu caracter personal sunt stocate la Biroul de Credit și dezvăluite Participanților timp de 4 ani de la dată actualizării, cu excepția datelor solicitanților de credit care au renunțat la cererea de credit sau cărora nu li s-a acordat creditul, care suntstocate și dezvăluite Participanților pentru o perioada de 6 luni.


    8. Drepturile persoanelor vizate privind prelucrarea datelor cu caracter personal

    În calitate de persoană vizată, îți poți exercită drepturile prevăzute de Regulament, astfel:

    a) dreptul de acces la date se poate exercita:

    • printr-o solicitare scrisa, semnată, transmisă prin poștă la Biroul de Credit, sau
    • prin accesarea în mod securizat a site-ului Biroului de Credit, sau
    • personal sau pe cale electronică, la Participantul care deține calitatea de creditor/potențial creditor al dvs.


    Totodată ai dreptul de a obține, la cerere, la momentul comunicării deciziei de creditare, o copie a Raportului de Credit emis de Biroul de Credit, care a fost utilizat de către Banca Transilvania S.A. în analiza cererii de credit.

    b) dreptul de rectificare a datelor,

    c) dreptul de ștergere a datelor,

    d) dreptul la restricționarea datelor,

    e) dreptul de a se opune prelucrării, inclusiv procesului decizional individual automatizat

    pot fi exercitate: 

    • prin accesarea în mod securizat a site-ului Biroului de Credit, sau
    • personal sau pe cale electronică, la Participantul care deține calitatea de creditor/potențial creditor al persoanei vizate.

    f) dreptul de a te adresa Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal și justiției.


    9. Datele de contact ale responsabililor cu protecția datelor sunt:

    II. Informare referitoare la prelucrarea datelor personale în BT în scopul analizei cererii de credit. Vezi detalii.

    Aceasta este o notă de informare specifică, referitoare la prelucrarea datelor personale în scopul analizei cererii de credit adresate Băncii Transilvania S.A. Prevederile acestei note se completează cu Nota de informare generală privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal aparținând Clienților BT.


    1. Identitatea operatorului

    Banca Transilvania S.A. prelucrează în calitate de operator datele tale personale în scopul preofertarii și, după caz, al analizării cererii de credit formulate.


    2. Temeiul legal și scopul prelucrării

    În scopul preofertării și, după caz, al analizării cererii de credit formulate, conform cu nevoia de desfășurare a unei activități de creditare responsabile, pe lângă prelucrarea datelor tale personale în sistemul Biroului de Credit S.A.- despre care ai fost informat la pct. I. al prezentei informări - BT prelucrează în evidențele proprii asemenea date, în temeiul obligațiilor sale legale, al încheierii contractului de credit și în baza interesului său legitim.


    3. Obligația furnizării datelor și consecințele nerespectării acesteia

    Furnizarea datelor personale este necesară în scopul menționat la punctul II (2). Refuzul de a furniza datele personale necesare realizării acestui scop, ar împiedica banca să își îndeplinească obligațiile legale în legătură cu acordarea creditului, astfel încât cererea de credit nu va putea fi analizată.


    4. Categorii de date cu caracter personal prelucrate în cadrul Băncii Transilvania S.A.

    Categoriile de date personale menționate în această informare la pct. I. (4) și II. (5), precum și alte date colectate în cererea de credit, sunt prelucrate de BT pentru preofertare, respectiv pentru analiza cererii.


    5. Proces decizional automatizat, incluzand crearea de profiluri, realizat printr-un sistem propriu al băncii și interogări ale unor evidențe externe

    Pentru a verifica obiectiv dacă îndeplinești condițiile de eligibilitate pentru creditul solicitat, îți prelucrăm datele personale într-un sistem automat propriu, pentru realizarea demersurilor necesare încheierii contractului de credit la cererea ta, precum și în temeiul interesului legitim de a gestiona în mod eficient riscul de creditare. Banca nu folosește pentru analiza cererii de credit FICO® Score de la Biroul de Credit.

    În sistemul propriu al băncii folosit pentru analiza cererii de credit, sunt prelucrate automat date personale colectate de la tine în procesul de aplicare, împreună cu informații rezultate din verificări efectuate în evidențele proprii ale băncii sau în cele ale Biroului de Credit SA. Prelucrăm date precum, dar fără a se limita la: date de identificare, profesionale, de natură familială, privind situația economică și financiară, date despre eventuale produse și servicii BT pe care le folosești deja. În urma analizării tuturor informațiilor și a rezultatului consultării evidențelor Biroului de Credit S.A., sistemul nostru de analiză stabilește un profil al tău ca debitor/potențial debitor pentru a ne ajuta să stabilim dacă vă încadrați în condițiile de creditare stabilite de BT.

    În baza acordului solicitat printr-un formular distinct, îți vom interoga datele și în evidențele ANAF, pentru a obține situația veniturilor pe care le realizezi, în scopul de a verifica încadrarea în gradul de îndatorare stabilit legal. Prin excepție, nu îți vom mai cere acordul pentru această consultare dacă ți l-ai exprimat deja în aceeași zi. Dacă refuzi să îți interogăm datele la ANAF, nu poți obține creditul de nevoi personale 100% online.

    La informațiile obținute prin prelucrarea automată a datelor în sistemul nostru propriu de analiză, vom adăuga informațiile obținute prin interogarea Biroului de Credit și ANAF și rezultatul verificării situației tale în baze de date publice precum website-urile portalului instanțelor de judecată, ONRC etc.

    Vom lua prin mijloace 100% automatizate decizia de aprobare/respingere a cererii de credit pentru că cererea este formulată în mediul online și este esențial să îți oferim răspuns la aceasta într-un termen foarte scurt. În asemenea situații, luarea deciziei prin asemenea mijoace este necesară pentru a putea analiza rapid cererea și, după caz, pentru a încheia contractul de credit. Îți este garantat însă dreptul de a solicita intervenția umană, adică analizarea cererii de credit de către un angajat al băncii, de a-ți exprima punctul de vedere și de a contesta decizia.


    6. Destinatarii datelor

    Pe lângă destinarii mentionați la pct. I. (6) al prezentei informări, datele personale prelucrate în scopul indicat la pct. II (2) sunt dezvăluite, după caz, către următorii destinatari: ANAF (pentru consultarea bazei de date a Ministerului Finanțelor Publice, dacă ți-ai exprimat acordul în acest sens), Biroul de Credit S.A. (pentru a-ți consulta situația în evidențele acestei instituții), societăți de asigurare (dacă optezi să închei asigurare în legătura cu creditul), prestatori de diverse servicii utilizați de bancă în procesul de analiză a cererii de credit.


    7. Perioada de stocare

    Datele cu caracter personal completate în cererea de credit sunt păstrate în evidențele Băncii Transilvania pentru perioade limitate stabilite legal (ex. conform legislației în domeniul financiar contabil) sau intern.


    8. Drepturile persoanelor vizate privind prelucrarea datelor cu caracter personal

    Pentru exercitarea drepturilor (dreptul de acces la date, dreptul de rectificare a datelor, dreptul de ștergere a datelor, dreptul la restricționarea datelor, dreptul de a se opune prelucrării) prevăzute de Regulament în legătură cu prelucrarea datelor cu caracter personal în sistemul Biroului de Credit S.A. în relație cu Banca Transilvania S.A. poți uza de oricare dintre modalitățile indicate la pct. I.(8).

    Dacă îți exerciți aceste drepturi la BT (atât pentru prelucrările datelor personale în sistemul Biroului de Credit S.A., cât și în cadrul băncii) sau dacă dorești să îți retragi consimțământul (pentru prelucrările de date personale bazate pe acest temei), poți adresa o cerere scrisă la adresa din mun. Cluj-Napoca, Calea Dorobanților, nr. 30-36, jud. Cluj, cu mentiunea – „în atenția responsabilului cu protecția datelor (DPO)” sau pe cale electronică la adresa de e-mail dpo@btrl.ro.

    Ai și dreptul de a te adresa Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.

    III. Informare referitoare la prelucrarea datelor personale în scopul constiturii grupului debitorului

    Banca Transilvania S.A., ca instituție de credit, este supusă obligatiilor legale de a stabili și analiza expunerea sa față de grupurile de clienți aflați în legătură, ca parte a analizei riscului de credit. În acest scop este necesar să colecteze de la tine, ca solicitant de credit și, după caz, din alte surse publice sau interne, informații despre persoane cu care tu formezi același grup debitor, căci sunteți clienti aflați în legătură. Soțul/soția ta este întotdeauna o persoană aflat/ă în legătura cu tine. Dacă ești căsătorit/ă, va fi nevoie să ne furnizezi numele, prenumele și CNP-ul său.

    Pe lângă soț/soție, pot exista și alte persoane fizice sau juridice împreună cu care faceți parte din același grup de debitori. Află mai multe.

    Pentru a verifica dacă și cu cine ești în asemenea relații de legătură, vom interoga datele tale în evidențele noastre interne și în cele publice (ex. ONRC). Ca să înțelegi ce categorii de persoane sunt considerate a fi în legătură cu ține, îți recomandăm să studiezi detaliile disponibile în cadrul Politicii de confidențialitate BT, de pe site-ul nostru www.bancatransilvania.ro, la sectiunea C punctul 3 sau la urmatorul link: https://www.bancatransilvania.ro/Informare-Apartenenta-la-Grupuri-Credit-Online.pdf. Și persoanele care sunt în legătură cu tine pot afla informații despre felul cum prelucrăm datele lor în acest scop, din aceeași secțiune a Politicii de confidențialitate BT.

    Ca persoană declarantă, BT are obligația legală de a raporta aceste expuneri și componența grupurilor debitoare de clienți aflați în legătură către BNR, Centrala Riscului de Credit (doar acolo unde este cazul) și, în baza interesului său legitim, poate dezvălui aceste date și către entități din Grupul Financiar Banca Transilvania și furnizori de servicii utilizați de BT în cadrul procesului de analiză a cererii de credit. Refuzul tău de a fi prelucrate aceste date poate determina imposibilitatea BT de a analiza cererea și/sau de a aproba creditul.

    Perioada de păstrare a datelor acestor persoane în evidențele BT este egală cu cea a existenței unui grup/ unor grupuri de clienți aflați în legătură din care acestea fac parte, la care se adaugă perioade de stocare neexcesive.

    IV. Informare despre consultarea veniturilor tale în evidențele ANAF - dacă îți exprimi consimțământul pentru această consultare

    Atunci când analizăm cererea ta de credit avem obligația legală și interesul legitim de a stabili gradul tău de îndatorare și capacitatea ta de a rambursa creditul solicitat. Pentru aceasta este necesar să cunoaștem situația exactă a veniturilor tale. Ca totul să meargă rapid, când aplici pentru un credit BT 100% online vrem să aflăm veniturile tale din evidențele ANAF.

    Le vom consulta însă doar în baza consimțământului tău expres, pe care ți-l vom solicita distinct în procesul de aplicare. Vezi detalii.

    Dacă îți exprimi acest acord, vom putea realiza consultarea pe o durată de maxim 5 zile lucrătoare de la data acordului. Formularul prin care îți exprimi acordul sau refuzul îl vom păstra de regulă pentru 8 ani, pentru a putea dovedi că ne-am îndeplinit obligația de a te informa corespunzător și de a-ți solicita acordul.

    Ar urma să fie consultate datele personale indicate mai jos, înregistrate pe numele tău în evidențele Ministerului Finanțelor, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în scopul (i) inițierii sau derulării relațiilor contractuale în acord cu cerințele prudențiale aplicabile BT ca instituție de credit și (ii) fluidizării procesului operațional de creditare, ca urmare a simplificării documentației pe care ți-o solicităm:

    • date de identificare ale persoanei fizice/persoanei fizice ce exercită o activitate autorizată: numele și prenumele, adresa de domiciliu/reședință, codul numeric personal/cod unic de identificare, serie și număr act de identitate, în cazul persoanelor nerezidente;
    • denumirea formei de exercitare a profesiei/de realizare a veniturilor, codul de identificare fiscală a formei de exercitare a profesiei/de realizare a veniturilor, adresa/sediul formei de exercitare a profesiei/de realizare a veniturilor;
    • date de identificare ale persoanei fizice, reprezentant legal al persoanei juridice: numele și prenumele, codul numeric personal/cod unic de identificare;
    • natura, sursa și cuantumul veniturilor, pentru perioada aferentă ultimilor doi ani fiscali încheiați, inclusiv, acolo unde este posibil, pentru perioada cuprinsă între ultimul an fiscal încheiat și data solicitării acestora;
    • alte informații financiare (în cazul clientului persoană juridică);

    Ai dreptul să îți retragi acordul cu privire la prelucrarea datelor personale în orice moment, asa cum este indicat în Nota de informare generală, menționată mai sus. În acest caz, vom înceta prelucrarea datelor tale realizate în baza consimțământului, cu excepția cazului în care există un alt temei juridic în acest sens. Retragerea consimțământului nu afectează însă legalitatea prelucrării datelor efectuate înainte de retragerea acordului.

    C. Informare referitoare la prelucrarea datelor personale cu ocazia încheierii și pe parcursul derulării unui contract de credit încheiat cu BT

    Dacă cererea de credit BT va fi aprobată, te informăm în continuare cum îți vom prelucra datele cu ocazia încheierii (semnării cu semnătură electronică) și pe parcursul derulării contractului de credit.

    Prezenta este o notă de informare specifică, referitoare la prelucrarea datelor personale în scopul încheierii și derulării unui contract de credit. Prevederile acestei note se completează cu Nota de informare generală privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal aparținând Clienților BT, în care regăsești prezentate detaliat toate celelalte scopuri în care ți se prelucreaza datele, în calitate de client BT.


    1. Identitatea operatorului

    Banca Transilvania S.A prelucrează în calitate de operator datele tale personale pentru încheierea și derularea contractui de credit încheiat cu banca și, după caz, a contractului de garanție - accesoriu al contractului de credit.


    2. Temeiul legal și scopul prelucrării

    Pentru încheierea și derularea contractelor de creditare și după caz, a contractelor de garanție aferente acestora, banca prelucrează categoriile de date personale menționate în prezența secțiune la punctul (4), în temeiul obligațiilor sale legale, al încheierii și executării contractului și în temeiul interesului sau legitim.

    Banca va utiliza oricare dintre datele de contact furnizate de împrumutat pentru derularea relației contractuale cu banca în scop de informare în legătură cu scadența fiecărei rate, precum și, după caz, pentru transmiterea notificărilor în legătură cu expirarea polițelor de asigurare, pentru recuperarea datoriilor la creditul contractat și pentru alte evenimente produse în legătură cu acesta.


    3. Obligația furnizării datelor și consecințele nerespectării acesteia

    Furnizarea datelor tale cu caracter personal este necesară în scopul menționat la punctul (2). Refuzul de a ți se prelucra datele personale necesare realizării scopului menționat, va conduce la imposibilitatea băncii de a-ți oferi creditul solicitat.


    4. Categorii de date personale prelucrate

    Datele personale prelucrate de banca în scopul menționat la punctul (2) sunt cele despre care ai luat cunoștință că sunt prelucrate în cadrul etapei de preofertare/analiză a cererii de credit (detaliate la lit. B pct. I, II și III din această secțiune a prezentei note de informare) la care se adaugă alte asemenea date care sunt primite de la ține cu ocazia/pentru încheierea contractului de credit, împreună cu accesoriile acestuia. Cu ocazia încheierii contractului ți se va aloca un cod IBAN aferent creditului contractat, prin care se vor derula plățile aferente acestuia.

    Ca să îți transmitem contractul de credit vom folosi și adresa de e-mail pe care ți-am solicitat-o și pe care am verificat pe parcursul procesului de aplicare că o foloseștii.


    5. Destinatarii datelor

    Datele personale prelucrate în scopul menționat la punctul (2) sunt dezvăluite sau transferate în conformitate cu temeiurile legale aplicabile, în funcție de situație și doar în condiții care asigură deplina confidențialitate și siguranță a datelor, următoarelor categorii de destinatari - Biroul de Credit S.A. și Participanții la acest sistem, societăți de asigurare, societăți de evaluare, prestatori de servicii utilizați de Banca în cadrul procesului de creditare, societăți de recuperare a debitelor, Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI), Registrul Național de Publicitate Mobiliară (RNPM), autorități și instituții publice, notari publici, avocați, executori judecătorești, Centrală Riscului de Credit*, societăți (fonduri) de garantare a diverselor tipuri de produse de creditare.

    *Banca are obligația legală de a raporta către Centrală Riscurilor de Credit (CRC) informația de risc de credit pentru fiecare debitor care îndeplinește condiția de a fi raportat (cuprinde datele de identificare ale unui debitor, persoană fizică sau persoană juridică nonbancară, și operațiunile în lei și în valută prin care Banca se expune la risc față de acel debitor), respectiv să fi înregistrat față de acesta un risc individual, precum și informația despre fraudele cu carduri constatate.

    **Banca are interesul legitim de a raporta în Sistemul Biroului de Credit, la care au acces și ceilalți Participanți (în principal instituții de credit și instituții financiare nebancare) datele tale personale în cazul în care vei înregistra întârzieri la plata creditului de cel puțîn 30 de zile, după înștiințarea ta prealabilă in acest sens cu cel puțin 15 zile înainte de dată raportării.


    6. Durata stocării datelor personale

    Datele personale prelucrate în scopul indicat la punctul (2) sunt stocate în evidențele băncii pentru cea mai îndelungată dintre perioadele stabilite legal sau, în lipsa unor termene legale, pentru perioadele stabilite intern. Acele date personale care sunt prelucrate în sistemul Biroul de Credit și dezvăluite Participanților la acest sistem se stochează în evidențele acestei instituții timp de 4 ani de la data fiecărei actualizări. În evidențele Centralei Riscului de Credit datele raportate în temeiul obligației legale pe care Banca o are, respectiv informaţiile de risc de credit și informațiile despre fraudele cu carduri sunt menținute pe o perioadă de 7 ani de la data înscrierii.


    7. Drepturile persoanelor vizate privind prelucrarea datelor cu caracter personal

    În calitate de persoană vizată, îți poți exercita drepturile prevăzute de Regulamentul UE 679/2016 - Regulamentul General privind Protecția Datelor: dreptul de acces, dreptul de rectificare a datelor, dreptul de ștergere a datelor, dreptul la restricționarea datelor, dreptul de a te opune prelucrării.

    Aceste drepturi pot fi exercitate astfel:

    • la Bancă, prin transmiterea unei cereri scrise la adresa băncii din Mun. Cluj-Napoca, str. Calea Dorobanților, nr. 30-36, jud. Cluj, cu mentiunea – „în atenția responsabilului cu protecția datelor (DPO)” sau pe cale electronică la adresa de e-mail dpo@btrl.ro.
    • prin accesarea în mod securizat a site-ului Biroului de Credit, în cazul datelor prelucrate în Sistemul Biroului de Credit precum și dreptul de a te adresa Autorității Naționale pentru Supravegherea Prelucrării Datelor cu Caracter Personal și justiției.

    D. Informare privind prelucrarea datelor personale în scopul emiterii și gestionării Certificatului Digital Calificat emis Utilizatorului de Alfatrust Certification S.A. pentru semnarea documentației în relație cu BT

    Dacă dorești să obții un credit BT 100% online, va fi necesar să semnezi cu semnătură electronică calificată documentația de credit. Emiterea și utilizarea pentru semnare a certificatului digital nu presupune costuri pentru ține, însă este necesar ca BT ș

    Poți afla în cele ce urmează informații detaliate despre prelucrarea în acest scop a datelor tale.


    1. Operatorii datelor cu caracter personal

    În temeiul art. 13-14 din Regulamentul UE 679/2016- Regulamentul General privind Protecția Datelor („GDPR), Alfatrust Certification S.A. („Alfatrust”) și Banca Transilvania S.A. („BT”), te informează în legătură cu prelucrarea datelor tale cu caracter personal, ca Utilizator („persoană vizată”) pe care o realizează în calitate de operatori asociați în scopul menționat în cadrul lit. b din prezența informare.


    2. Scopul și temeiul prelucrării datelor cu caracter personal

    Scopul în care operatorii asociați prelucrează datele Utilizatorului este emiterea și gestionarea Certificatului Digital Calificat („Certificatul”).

    BT este operatorul care identifica Utilizatorul, respectiv colectează de la acesta datele cu caracter personal necesare pentru emiterea Certificatului Digital Calificat, și le transmite către Alfatrust pentru ca acest operator să emită certificatul.

    Datele pe care BT le colectează de la Utilizatori sunt cele prelucrate de BT în evidențele proprii, în contextul relației de afaceri care este deja stabilită între Utilizator și BT la momentul transmiterii datelor către Alfatrust.

    În perioada de valabilitate a certificatului, datele cu caracter personal sunt prelucrate de operatorii asociați, după caz, cât și în situațiile în care Utilizatorii solicită suspendarea sau revocarea certificatului în modalitățile detaliate în Termenii și condițiile de furnizare a serviciilor.

    Temeiurile prelucrării datelor cu caracter personal în scopul definit sunt obligația legală (art. 6 alin. 1 lit. c GDPR), încheierea/executarea contractului (art. 6 alin. 1 lit. b GDPR) și interesul legitim al operatorilor asociați (art.6 alin. 1 lit. f GDPR).

    În ceea ce privește obligația legală, atât BT- în calitate de instituție de credit cu care Utilizatorul are stabilită o relație de afaceri, cât și Alfatrust- în calitate de prestator de servicii de certificare acreditat de la care Utilizatorul dorește să obțînă un certificat, se supun prevederilor legale aplicabile în domeniul prevenirii spălării banilor și finanțării terorismului potrivit cărora trebuie să colecteze de la clienți o serie de date cu caracter personal. Aceste date sunt necesare și pentru inchierea/executarea contractului în baza căruia Utilizatorului i se premite utilizarea certificatului pentru semnarea documentației în relație cu BT.

    Pentru a veni în sprijinul utilizatorilor care doresc să formuleze o cerere de suspendare sau de retragere a certificatului, operatorii asociați justifică un interes legitim de a oferi acestora (care au și calitatea de clienți ai BT) posibilitatea de a transmite aceste solicitări nu doar direct Alfatrust, ci și prin BT. Soluționarea acestor cereri presupune schimbul datelor cu caracter personal ale Utilizatorilor între cei doi operatori asociați.

    Datele de contact - număr de telefon, și adresa de domiciliu vor fi prelucrate de oricare dintre operatorii asociați, ori de câte ori va fi necesară contactarea utilizatorului final pentru bună derulare a relației contractuale aferente certificatului digital calificat.


    3. Categoriile de date cu caracter personal și de persoane ale caror date cu caracter personal sunt prelucrate

    Datele cu caracter personal prelucrate în vederea aducerii la îndeplinire a scopului menționat sunt cele prevăzute de lege că fiind obligatoriu să fie colectate de o instituție de credit, respectiv de un furnizor de servicii de certificare pentru prevenirea spălării banilor și sancționării terorismului, respectiv: nume, prenume, CNP, adresa de domiciliu/reședința, dată de valabilitate a actului de identitate, și numărul de telefon, copia actului de identitate. Toate aceste date, astfel cum au fost puse de utilizator la dispoziția BT, vor fi transmise către Alfatrust în vederea emiterii și gestionării Certificatului Digital Calificat.

    Prelucrarea acestor date cu caracter personal este necesară pentru generarea Certificatului Digital Calificat. Refuzul Utilizatorului de a-i fi prelucrare aceste date conduce la imposibilitatea emiterii Certificatului Digital Calificat.

    Persoanele vizate de această prelucrare sunt doar Utilizatorii, astfel cum sunt aceștia definiți în Termenii și condițiile de utilizare ai Alfatrust.


    4. Destinatarii datelor cu caracter personal

    Cu excepția operatorilor asociați între care se va realiza un schimb al datelor cu caracter personal prelucrate pentru îndeplinirea scopului prelucrării, datele sunt dezvăluite, după caz, prestatorilor de servicii IT, de audit, autorităților și instituțiilor în drept să le cunoască.


    5. Perioada prelucrării datelor cu caracter personal

    Informațiile cu privire la un Certificat Digital Calificat (inclusiv datele cu caracter personal) sunt prelucrate de Alfatrust pentru o perioada de 10 ani de la dată încetării valabilității acestuia, în conformitate cu termenele stabilite legal.

    La nivelul BT, semnătură electronică la distanță, aplicată în baza Certificatului Digital Calificat emis de Alfatrust pe documentația semnată în relație cu BT se păstrează pentru întreagă perioada în care între Utilizator și BT se derulează o relație de afaceri, la care se adaugă termenele instituite în legislația aplicabilă.


    6. Drepturile persoanelor vizate de prelucrarea datelor lor cu caracter personal

    Oricărui Utilizator, în calitatea să de persoană vizată, îi este garantată exercitarea următoarelor drepturi cu privire la prelucrarea datelor sale cu caracter personal, la oricare dintre operatorii asociați: dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul la restricționarea prelucrării, dreptul la ștergerea datelor, dreptul de a se opune prelucrării datelor, dreptul la portabilitatea datelor.

    Utilizatorii pot să își exercite aceste drepturi sau să se adreseze responsabililor cu protecția datelor pentru orice întrebări/cereri privind prelucrarea datelor tale cu caracter personal, astfel:

    • la Banca Transilvania S.A.- prin mesaj transmis la adresa de e-mail dpo@btrl.ro sau printr-o cerere transmisă la adresa băncii din Mun. Cluj-Napoca, str. Cale Dorobanților nr. 30-36, jud. Cluj, cu mențiunea „în atenția responsabilului cu protecția datelor (DPO)”
    • la Alfatrust Certification S.A. - prin mesaj transmis la adresa de e-mail suport@alfasign.ro sau printr-o cerere transmisă la sediul Alfatrust, cu mențiunea „în atenția responsabilului cu protecția datelor (DPO)”

    Utilizatorii au, totodată, dreptul de a depune plângere la autoritatea de supraveghere- Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), cu sediul în București, sector 1, Bd. G-ral Gh. Magheru nr. 28-30.

    Întreb BT este cel mai mare program online de educație financiară al Băncii Transilvania, cu peste 2.000 de întrebări și răspunsuri din banking.
    Sugestii de căutare
    Powered by Azure OpenAI GPT-4o
    AI Search oferă răspunsuri generate automat, folosind tehnologia GPT-4o, ce pot avea conținut inexact sau potențial ofensator, care nu reprezintă punctul de vedere al Băncii Transilvania. Ești singurul responsabil pentru utilizarea conținutului generat de acest serviciu. .
    Termenii și condiții

    Disclaimer

    AI Search este un proiect pilot - în varianta beta - care folosește tehnologia GPT-4o pentru a simplifica procesul de căutare și înțelegere a produselor bancare.

    AI Search este antrenat să răspundă unor întrebări care au legătură exclusiv cu produsele bancare oferite de BT, însă în anumite situații și în funcție de întrebările adresate, este posibil să răspundă și la întrebări generale. Raspunsurile oferite sunt generate automat si trebuie sa fie utilizate doar in scop informativ. Serviciul poate oferi uneori conținut inexact sau potențial ofensator, care nu reprezintă punctul de vedere al Bancii Transilvania. Sunteți singurul responsabil pentru utilizarea conținutului generat de acest serviciu în orice mod. Nu vă bazați pe acest serviciu pentru sfaturi financiare, juridice sau alte sfaturi profesionale si nu introduceți în acesta date cu caracter personal sau alte informații confidențiale.

    Utilizarea AI Search presupune acceptarea Termenilor și condițiilor.

    Accesul și utilizarea serviciului implică acceptarea fără rezerve a acestor termeni și condiții. Dacă nu sunteți de acord cu acestea, vă rugăm să nu utilizați acest serviciu. Prin acceptarea termenilor și condițiilor pentru a folosi acest serviciu furnizat algoritmic de un model de inteligență artificială, va asumați întreg riscul în ceea ce privește calitatea, siguranța și performanța acestui serviciu.

    Banca Transilvania nu furnizează nicio garanție în legătură cu răspunsurile oferite de acest serviciu.

    AI Search furnizează răspunsuri algoritmic și acestea pot conține uneori informații inexacte sau limbaj potențial ofensator. Aceste informații nu exprimă poziția Băncii Transilvania și nu pot angaja responsabilitatea Băncii pentru conținutul oferit.

    AI Search nu oferă răspunsuri la întrebări personalizate, astfel încât prin utilizarea acestuia va obligați să nu furnizați și să nu introduceți în mesajele/întrebările transmise niciun fel de date cu caracter personal sau alte informații confidențiale. În cazul nerespectării acestei obligații, prin inserarea unor date personale/informații confidențiale în cadrul AI Search, va exprimați consimțământul pentru prelucrarea acestora în vederea oferirii serviciului (răspunsurilor la întrebările pe care le adresați), precum și pentru îmbunătățirea modelului algoritmic al robotului de către dezvoltatorul acestuia.

    Orice informație furnizată de către utilizatori în timpul interacțiunii cu AI Search va fi tratată în mod confidențial, fiind dezvăluită doar unor destinatari care au dreptul și nevoia de a o cunoaște.

    Conținutul oferit de AI Search are doar scop informativ.

    Utilizatorii sunt responsabili pentru întrebările și mesajele adresate în cadrul utilizării AI Search. Orice abuz sau limbaj neadecvat poate duce la întreruperea interacțiunii.

    AI Search nu oferă sfaturi financiare, juridice sau profesionale și nu înlocuiește consultarea unor experți umani sau profesioniști specializați în domeniul respectiv. Utilizatorii nu trebuie să se bazeze pe informațiile furnizate de către AI Search pentru luarea deciziilor.

    Banca își rezervă dreptul de a întrerupe serviciul AI Search în orice moment, fără o notificare prealabilă.

    Termenii și condițiile pot fi revizuite/ actualizate în orice moment.

    Descarcă BT Pay

    Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

    Descarcă BT Pay

    Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

    Descarcă BT Pay

    Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

    Descarcă NeoBT

    Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

    Descarcă NeoBT

    Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

    Descarcă NeoBT

    Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

    Descarcă BT24

    Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.

    Descarcă BT24

    Scanează codul cu telefonul mobil, în funcție de sistemul telefonului tău.