3. Pentru ce scopuri prelucrăm datele personale, care sunt datele, pe ce perioadă le păstrăm și cui putem să le dezvăluim?
A. Date personale prelucrate pentru verificarea identității
Legislația în domeniul prevenirii spălării banilor ne obligă să verificăm identitatea persoanelor care solicită să își deschidă un cont curent (să stabilească o relație de afaceri cu banca) și să contracteze produse/ servicii. De asemenea, avem interesul legitim de a ne asigura că prevenim tentativele de fraudă prin furt de identitate, mai ales în mediul online și că nu permitem parcurgerea procesului decât persoanelor care îndeplinesc condițiile de aplicare.
În unitățile BT, verificăm identitatea persoanelor pe baza actului de identitate prezentat în original. În mediul online (inclusiv în BT Pay) folosim un proces de identificare la distanță prin mijloace video, conform legislației aplicabile în acest domeniu. Metoda de identificare la distanță folosește, pe lângă date personale din actul de identitate și datele de contact, inclusiv așa numitele date biometrice. Nu vom putea utiliza datele biometrice fără consimțământul tău explicit. Dacă dorești să îți exprimi acest acord, te rugăm să bifezi căsuța din dreptul textului “sunt de acord cu prelucrarea datelor biometrice” din ecranul BT Pay dedicat. În cazul în care nu ești de acord cu această prelucrare, poți solicita într-o unitate BT să îți deschizi contul curent.
Înainte de a hotărî liber dacă dorești să îți exprimi consimțământul explicit pentru prelucrarea datelor biometrice, iată cum urmează să realizăm identificarea la distanță în BT Pay:
1. fotografiezi cartea ta de identitate sau cartea de identitate electronică (“buletin”), față-verso (necesită acces la camera foto) - îți preluăm datele de identitate din aceasta prin recunoaștere optică a caracterelor (proces care permite extragerea automată a literelor și cifrelor din buletinul fotografiat) și le comparăm cu cele din buletinul tău emis de Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor D.G.E.P. (vezi aici detalii despre prelucrarea datelor furnizate de D.G.E.P.). Verificăm inclusiv data nașterii și tipul documentului de identitate pe care l-ai fotografiat, ca să ne asigurăm că îndeplinești condițiile pentru a parcurge procesul în BT Pay.
2. te miști în fața camerei (necesită acces la camera foto) - folosim imaginea ta în mișcare pentru a ne asigura că ești o persoană reală. În plus, comparăm automat caracteristici ale feței tale din selfie cu trăsături ale feței din buletinul fotografiat și cu cele ale feței tale pe care o preluăm de la D.G.E.P. Comparația ar urma să se realizeze biometric, pe baza unor criterii precum: culoarea, mărimea și înclinarea ochilor, poziția și distanța dintre elementele principale ale feței cum ar fi ochii, sprâncenele, buzele și nasul. În urma comparației, soluția informatică va emite un rezultat (acceptat sau respins, după caz), indicând probabilitatea ca fața din cele două imagini să aparțină aceleiași persoane. Datele folosite pentru și rezultate în urma comparației sunt date biometrice, care te identifică unic. Dacă scorul emis de instrumentul de recunoaștere facială este nesatisfăcător, vei putea să reiei procesul de aplicare într-o unitate BT.
3. Dacă rezultatul emis în urma comparației biometrice a feței este satisfăcător, vom folosi datele din buletinul tău pentru completarea cererii de deschidere a relației de afaceri cu banca și de contractare a produselor tranzacționale.
4. Îți vom solicita și date de contact - număr de telefon și adresă de mail - pe care le vom verifica, ca să fim siguri că ele îți aparțin, întrucât este foarte important ca ele să fie corecte și actuale. Dacă finalizezi cu succes deschiderea contului curent, aceste date vor fi utilizate:
- și pentru a-ți transmite mesaje de interes particular sau general legate de calitatea ta de client al băncii (inclusiv astfel cum e necesar pentru utilizarea de către tine a unora dintre produsele tranzacționale contractate), mesaje de evaluare a calității serviciilor BT sau răspunsuri la diferite cereri/ sesizări pe care ni le vei trimite.
- doar dacă îți vei exprima acordul pentru prelucrarea datelor tale în scop publicitar, aceste date de contact vor fi folosite și pentru a-ți trimite asemenea mesaje de marketing.
Procesul de identificare la distanță prin mijloace video descris anterior se poate realiza numai cu acordul tău. Prin bifarea căsuței corespunzătoare din dreptul textului “sunt de acord cu identificarea la distanță prin mijloace video” îți exprimi acordul expres în vederea parcurgerii procesului de identificare la distanță în scopul aplicării măsurilor de cunoaștere a clientelei în vederea deschiderii relației de afaceri cu Banca Transilvania, precum și acordul cu privire la realizarea de fotografii și/ sau capturi de imagini ale tale și ale documentului tău de identitate.
Datele personale indicate la pct 1-4, folosite pentru identificare, le prelucrăm și pentru a-ți permite setarea inițială a codului de securitate (PIN-ului) în aplicație.
Datele personale colectate vor fi păstrate pentru 30 de zile, dacă nu finalizezi cererea de deschidere cont curent inițiată în BT Pay prin aplicarea semnăturii electronice calificate. În cazul în care ai semnat cererea de deschidere a contului curent prin BT Pay și apoi ai renunțat la deschiderea contului sau ți-a fost refuzată deschiderea contului, precum și în cazul în care ai devenit client titular de cont BT în urma parcurgerii acestui proces, se aplică perioadele de păstrare a datelor indicate în secțiunea I din Politica de confidențialitate BT.
Pentru identificarea în BT Pay, BT folosește serviciile prestatorului de servicii Onfido și ale unor subcontractori ai acestuia. Ei prelucrează, numai în numele și sub instrucțiunile băncii, datele din buletinul tău fotografiat, imaginea ta (din selfie/ video realizate în BT Pay) și respectiv datele biometrice ale feței, folosite pentru identificarea în BT Pay.
Unii dintre acești prestatori de servicii/ subcontractori ai acestuia sunt situați în țări terțe pentru care Comisia Europeană a recunoscut că există un grad adecvat de protecție a datelor personale (UK), în timp ce alții sunt situați în țări terțe pentru care nu a fost emisă o asemenea decizie de adecvare.
Către această din urmă categorie de destinatari ne-am asigurat că transferul datelor se realizează în baza unor garanții adecvate, în conformitate cu mecanismele și prevederile GDPR constând în Clauze Contractuale Standard aprobate de Comisia Europeană pe care le poți găsi aici: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/PDF/?uri=CELEX:32021D0915&from=EN.
B. Date personale prelucrate în scopul cunoașterii clientelei pentru prevenirea spălării banilor și finanțării terorismului, precum și pentru încheierea și derularea contractelor de cont curent și pentru produsele tranzacționale
Pentru prevenirea spălării banilor și finanțării terorismului, banca aplică măsuri de cunoaștere a clientelei tuturor persoanelor care doresc să își deschidă cont curent. În scopul aplicării acestor măsuri, banca are obligația legală de a colecta, actualiza și stoca cel puțin următoarele categorii de date personale despre persoana care solicită deschiderea contului curent: numele, prenumele, pseudonimul, data și locul nașterii, codul numeric personal sau un alt element unic de identificare similar, cetățenia, domiciliul, reședința, adresa la care locuiește și regimul juridic al acesteia, numărul de telefon, fax, adresa de e-mail, ocupația, numele angajatorului ori natura activității proprii, scopul și natura relației de afaceri cu banca, sursa fondurilor ce urmează să fie utilizate în relația de afaceri, nivelul estimat al tranzacțiilor zilnice, încadrarea/ neîncadrarea în categoria persoanelor expuse public (PEP), sursa averii și funcția publică importantă deținută (doar în cazul PEP), precum și detaliile și copia actului de identitate. Datele din actul tău de identitate pot fi verificate și actualizate (după caz, dacă devii client) și pe baza informațiilor furnizate băncii de Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor (D.G.E.P). Tot în baza infomațiilor de la D.G.E.P. va fi actualizată și adresa unde locuiești/ adresa de corespondență înregistrată la bancă, dacă declari băncii că adresa unde locuiești este aceeași cu cea de domiciliu.
Datele indicate, împreună cu toate înregistrările obținute prin aplicarea măsurilor de cunoaștere a clientelei impuse de legislație - cum ar fi monitorizările și verificările efectuate de bancă, documentele justificative și evidențele tranzacțiilor, inclusiv rezultatele oricărei analize efectuate în legătură cu tine, în calitate de client, determină profilul tău de risc și vor fi păstrate pentru o perioadă de 5 ani după încetarea relației de afaceri cu banca. Această perioadă legală de păstrare poate fi prelungită, în condițiile aceleiași legislații. La expirarea perioadei de păstrare din această legislație, banca va șterge sau anonimiza aceste date, cu excepția situațiilor în care alte dispoziții legale impun păstrarea lor în continuare. Conform obligației legale instituite în sarcina băncii prin Codul de procedură fiscală, o parte dintre datele menționate anterior se prelucrează și pentru realizarea raportării pe care BT trebuie să o transmită zilnic către ANAF cu privire la titularii de cont, reprezentanții acestora, persoanele cu drept de semnătură pe conturi și beneficiarii reali. Perioada legală de păstrare a acestor date este de 10 ani de la încetarea relației de afaceri.
Totodată, banca îți va aloca identificatori, precum, dar fără a se limita la: cod client (CIF BT), coduri IBAN aferente conturilor deschise la Bancă, numere aferente cardurilor bancare, în baza cărora vei putea fi identificat în sistemele băncii.
În situațiile în care este obligatoriu sau necesar, datele tale personale, în calitate de client, vor fi dezvăluite/ transferate către diferite categorii de destinatari (ex. către ANAF - conform legislației fiscale, către alte bănci și clienți ai acestora către care/ de la clienții BT transferă/ încasează sume din/ în conturi BT, către prestatori de servicii utilizați de bancă), inclusiv către entități care fac parte din Grupul Financiar BT, în scopuri legitime și în condiții ce asigură securitatea lor. Pentru toate detaliile legate de prelucrarea datelor clienților BT, te rugăm să citești în întregime Nota de
informare generală privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal
aparținând Clienților BT, cu care această notă de informare specifică se completează.
C. Pentru colectarea opțiunilor în legătură cu prelucrarea datelor personale în scop publicitar, cu privire la contactarea telefonică pentru oferirea de suport și pentru trimiterea de notificări tip push în BT Pay
Colectarea opțiunilor de marketing
Banca are interesul legitim de a colecta opțiunile persoanelor care doresc să își deschidă cont curent cu privire la prelucrarea datelor lor personale în scop publicitar. Nu ești obligat să îți exprimi această opțiune. Dacă decizi să ți-o exprimi însă, poți alege să îți prelucrăm datele în scop publicitar sau să refuzi. Doar dacă îți vei exprima acordul îți vom trimite mesaje publicitare.
Înainte să hotărăști liber dacă vrei să primești asemenea mesaje, te rugăm să ai în vedere următoarele: exprimarea acordului pentru prelucrarea datelor tale în scopul recepționării de mesaje publicitare este opțională. Refuzul de a-ți da acest acord nu îți afectează dreptul de a deveni client BT.
Datele personale prelucrate în mod obișnuit pentru a transmite mesaje publicitare clienților sunt: numele, prenumele, numărul de telefon, adresa de e-mail și de corespondență declarate băncii pentru relația de afaceri.
Dacă vei opta să primești mesaje publicitare, ca să ne asigurăm că acestea sunt relevante, vom folosi și alte informații pe care le aflăm despre tine atunci când utilizezi serviciile/ produsele noastre (ex. date despre tranzacții, vârsta, locație, plaja de venituri etc.). Vom studia aceste date automat (profilare) pentru a ne face o părere legat de produsele/ serviciile/ evenimentele care ți s-ar potrivi.
În cazul în care îți exprimi acordul să primești mesaje publicitare, acesta va fi valabil până când ți-l retragi/ modifici sau, în caz contrar, până la încetarea relației de afaceri cu banca sau, după caz, a calității de reprezentant/ împuternicit pe alte conturi, dacă ai stabilită o astfel de relație cu BT.
Dacă dorești să fii contactat în scop publicitar, în funcție de categoriile din care vei alege să primești mesaje publicitare, opțiunea/ datele tale vor fi comunicate de BT, în vederea transmiterii de mesaje publicitare, către:
- entități din cadrul Grupului Financiar Banca Transilvania BT Microfinanțare IFN SA, BT Asset Management S.A.I. S.A., BT Leasing Transilvania IFN S.A., BT Direct IFN S.A., BT Capital Partners S.S.I.F. S.A., BT Pensii Societate de Administrare a Fondurilor de Pensii Facultative SA, Fundația Clubul Întreprinzătorului Român, Fundația Clujul are Suflet și alte entități care se pot alătura acestui grup în viitor- („subsidiarele BT”), cu excepția cazului în care ți-ai exprimat alte opțiuni, pe formulare proprii utilizate de subsidiare pentru colectarea acordului de marketing.
- partenerii actuali sau viitori ai BT și/ sau ai subsidiarelor BT, ale căror produse/ servicii/ evenimente au legătură cu serviciile/ produsele BT („partenerii”). Lista categoriilor de parteneri actuali ai BT și/ sau ai subsidiarelor BT este accesibilă la link-ul https://www.bancatransilvania.ro/parteneri sau, la cerere, în orice unitate BT sau a subsidiarelor BT.
Pentru transmiterea efectivă a mesajelor publicitare, datele tale vor fi dezvăluite unor furnizori - având calitatea de persoane împuternicite de BT, de subsidiarele BT sau de partenerii acestora.
Te rugăm să ai în vedere că opțiunile pe care le vei alege, oricare ar fi acestea:
- nu se referă la mesaje de interes general sau de interes particular pentru clienți, care sunt transmise de BT în baza intereselor sale legitime de derulare în bune condiții a relației de afaceri sau în baza obligațiilor sale legale;
- nu sunt aplicabile pentru notificările/ mesajele comerciale transmise în cadrul aplicațiilor mobile ale BT (inclusiv BT Pay), care au propriul lor sistem de management al opțiunilor de marketing, disponibile în secțiunile dedicate pentru setări (notificări) sau confidențialitate;
- nu influențează abonarea/ dezabonarea vreunei adrese de e-mail introduse de tine în formulare disponibile pe website-uri ale BT pentru a primi informații din diverse domenii de interes. Abonarea la respectivele newslettere se realizează prin intermediul respectivelor formulare online, iar dezabonarea o poți gestiona urmând link-ul de dezabonare din cuprinsul mesajelor primite în urma abonării.
Având în vedere informațiile prezentate mai sus, în procesul pe care îl vei parcurge în BT Pay pentru deschiderea contului curent vei avea posibilitatea să îți exprimi opțiunile cu privire la prelucrarea datelor tale personale în scop publicitar. Îți vor fi afișate atât opțiunea de a nu primi mesaje publicitare (refuz), cât și opțiunea de a primi asemenea mesaje (acord). Opțiunea de acord va fi împărțită în mai multe categorii dintre care vei putea alege: produse și servicii ale BT și/ sau ale subsidiarelor BT, evenimente organizate de BT și/ sau de subsidiarele BT, produse/ servicii ale partenerilor, care au legătură cu produse/ servicii ale BT sau ale subsidiarelor BT, respectiv evenimente organizate de partenerii BT.
Dacă ești deja client BT non-titular de cont, care ți-ai exprimat anterior acordul de marketing și selectezi acum opțiuni care modifică sau retrag acordul exprimat în trecut, ăți vom marca în evidențele noastre noile opțiuni și le vom respecta, dar te informăm că poate dura până la 5 zile lucratoare ca noi să asigurăm eliminarea datelor tale din campanii aflate în desfășurare. În acest interval e posibil să mai primești mesaje publicitare conform opțiunilor anterioare.
De asemenea, dacă ți-ai exprimat anterior refuzul de a-ți fi prelucrate datele în scop publicitar și în procesul de deschidere cont curent din BT Pay îți exprimi acordul, opțiunea nou exprimată va fi cea valabilă.
Cu privire la prelucrarea datelor tale personale în scop publicitar, îți sunt garantate drepturile prevăzute de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR).
Dacă alegi să îți exprimi acordul de a primi mesaje publicitare, poți oricând să ți-l retragi/ modifici și/ sau să te opui profilării în scop publicitar, astfel:
- prin accesarea secțiunii „Opțiuni privind prelucrarea datelor cu caracter personal în scop publicitar” de pe website-ul băncii- www.bancatransilvania.ro;
- prin accesarea secțiunii dedicate din platforma de internet/ mobile banking NeoBT;
- prin unitățile BT, unde poți solicita angajaților noștri actualizarea opțiunilor privind prelucrarea datelor tale personale în scop publicitar;
- trimițând o cerere în acest sens la sediul BT, cu mențiunea “în atenția DPO”;
Colectarea opțiunii pentru și contactarea telefonică în scopul oferirii de suport
Dacă întrerupi la un moment dat fluxul de aplicare online, ne dorim să îți oferim suportul necesar pentru a-l putea relua. Te vom întreba la începutul parcursului de deschidere a contului curent prin BT Pay dacă îți exprimi consimțământul pentru contactarea ta în scop de suport și te vom suna pentru aceasta doar dacă ni-l acorzi.
Colectarea opțiunii pentru și trimiterea de notificări tip push în BT Pay
Tot la debutul procesului, vei fi întrebat dacă permiți primirea de notificări tip push în BT Pay. Dacă accepți asemenea notificări și nu finalizezi procesul de aplicare în termenul limită stabilit după ce ți-ai setat PIN, îți vom trimite notificări pentru a-ți reaminti să reiei procesul. În acest caz, vei relua procesul de unde l-ai întrerupt. Dacă nu setezi PIN sau dacă nu finalizezi procesul în termenul limită stabilit, va trebui să reiei procesul de la început dacă vei dori să îți deschizi contul curent prin BT Pay.
D. Pentru încheierea contractelor aferente produselor tranzacționale din abonamentul pe care îl vei alege
În funcție de tipul de abonament pe care îl vei alege, îți prelucrăm datele personale despre tipul de abonament ales, respectiv despre produsele tranzacționale incluse în acesta (ex. carduri, internet banking), inclusiv pentru setarea comisioanelor aplicabile pentru produsele incluse în abonament.
Te rugăm să ai în vedere că, pentru produsele de asigurare incluse în unele tipuri de abonamente, operatorul datelor tale personale necesare pentru încheierea și executarea contractului/ poliței de asigurare este asigurătorul care oferă acele servicii. BT prelucrează datele despre asigurare ca operator doar pentru încasarea plății primei de asigurare (incluse în abonament).
E. Pentru emiterea și gestionarea Certificatului Digital Calificat emis de Alfatrust Certification S.A. pentru semnarea documentației în relație cu BT
Pentru a finaliza procesul de deschidere a contului curent BT prin BT Pay, va fi necesar să semnezi cu semnătură electronică calificată cererea pentru deschiderea relației contractuale/ de afaceri și pentru contractarea produselor tranzacționale incluse în abonament și, după caz, formularul cu opțiunile privind prelucrarea datelor tale în scop publicitar.
Emiterea și utilizarea pentru semnare a certificatului digital nu presupune costuri pentru tine, însă este necesar ca BT și Alfatrust să prelucreze împreună, în calitate de operatori asociați, date personale ce te privesc pentru emiterea acestei semnături electronice, astfel cum te informăm în cele ce urmează:
a.Operatorii datelor cu caracter personal
În temeiul Art. 13-14 din Regulamentul UE 679/2016 - Regulamentul General privind Protecția Datelor (“GDPR”), Alfatrust Certification S.A. (“Alfatrust”) și Banca Transilvania S.A. (“BT” sau “Banca”), având datele de identificare și de contact indicate în cadrul Termenilor și Condițiilor pentru furnizarea de servicii de certificare pentru certificate digitale calificate, te informează în legătură cu prelucrarea datelor cu caracter personal ale tale, ca Utilizator (“persoană vizată”), pe care o realizează în calitate de operatori asociați în scopul menționat în cadrul lit. b de mai jos.
b.Scopul și temeiul prelucrării datelor cu caracter personal
Scopul în care operatorii asociați prelucrează datele Utilizatorului este emiterea și gestionarea Certificatului Digital Calificat (“Certificatul”). BT este operatorul care identifică Utilizatorul, respectiv colectează de la acesta datele cu caracter personal necesare pentru emiterea Certificatului Digital Calificat, și le transmite către Alfatrust pentru ca acest operator să emită certificatul. Datele pe care BT le colectează de la Utilizatori sunt cele prelucrate de Bancă în evidențele proprii, în contextul relației de afaceri ce se inițiază între Utilizator și Bancă la momentul transmiterii datelor către Alfatrust.
În perioada de valabilitate a certificatului, datele cu caracter personal sunt prelucrate de operatorii asociați, după caz, inclusiv în situațiile în care Utilizatorii solicită suspendarea sau revocarea certificatului în modalitățile detaliate în Termenii și Condițiile de furnizare a serviciilor.
Temeiurile prelucrării datelor cu caracter personal în scopul definit sunt obligația legală (Art. 6 alin. 1 lit. c GDPR), încheierea/ executarea Contractului (Art. 6 alin. 1 lit. b GDPR) și interesul legitim al operatorilor asociați (Art.6 alin. 1 lit. f GDPR).
În ceea ce privește obligația legală, atât BT - în calitate de instituție de credit cu care Utilizatorul inițiază o relație de afaceri, cât și Alfatrust - în calitate de prestator de servicii de certificare acreditat de la care Utilizatorul dorește să obțină un certificat, se supun prevederilor legale aplicabile în domeniul prevenirii spălării banilor și finanțării terorismului, potrivit cărora trebuie să colecteze o serie de date cu caracter personal. Aceste date sunt necesare și pentru încheierea/ executarea Contractului în baza căruia Utilizatorului i se permite utilizarea certificatului pentru semnarea documentației în relație cu BT.
Pentru a veni în sprijinul Utilizatorilor care doresc să formuleze o cerere de suspendare sau de retragere a certificatului, operatorii asociați justifică un interes legitim de a oferi acestora posibilitatea de a transmite aceste solicitări nu doar direct către Alfatrust, ci și prin intermediul BT. Soluționarea acestor cereri presupune schimbul datelor cu caracter personal ale Utilizatorilor între cei doi operatori asociați. Datele de contact - număr de telefon și adresa de domiciliu vor fi prelucrate de oricare dintre operatorii asociați, ori de câte ori va fi necesară contactarea utilizatorului final pentru buna derulare a relației contractuale aferente certificatului digital calificat.
c.Categoriile de date cu caracter personal și de persoane ale căror date cu caracter personal sunt prelucrate.
Datele cu caracter personal prelucrate în vederea aducerii la îndeplinire a scopului menționat sunt cele prevăzute de lege ca fiind obligatoriu să fie colectate de o instituție de credit, respectiv de un furnizor de servicii de certificare pentru prevenirea spălării banilor și sancționării terorismului, respectiv: nume, prenume, CNP, adresa de domiciliu/ reședință, data de valabilitate a actului de identitate, numărul de telefon și copia actului de identitate. Toate aceste date, astfel cum sunt colectate de Bancă, vor fi puse la dispoziția Alfatrust în vederea emiterii și gestionării Certificatului Digital Calificat.
Prelucrarea acestor date cu caracter personal este necesară pentru generarea Certificatului Digital Calificat. Refuzul Utilizatorului de a-i fi prelucrate aceste date conduce la imposibilitatea emiterii Certificatului Digital Calificat. Persoanele vizate de această prelucrare sunt doar Utilizatorii, astfel cum sunt aceștia definiţi în Termenii și Condițiile de utilizare.
d.Destinatarii datelor cu caracter personal.
Cu excepția operatorilor asociați între care se va realiza un schimb al datelor cu caracter personal prelucrate pentru îndeplinirea scopului prelucrării, datele sunt dezvăluite, după caz, angajaților operatorilor asociați care au nevoie să le cunoască, prestatorilor de servicii IT, de audit, autorităților şi instituțiilor în drept să le cunoască.
e.Perioada prelucrării datelor cu caracter personal.
Informațiile cu privire la un Certificat Digital Calificat (inclusiv datele cu caracter personal) sunt prelucrate de Alfatrust pentru o perioadă de 10 ani de la data încetării valabilității acestuia, în conformitate cu termenele stabilite legal.
La nivelul Băncii Transilvania, semnătura electronică la distanță, aplicată în baza Certificatului Digital Calificat emis de Alfatrust pe documentația semnată în relație cu BT se păstrează pentru întreaga perioadă în care între Utilizatorul client și BT se derulează o relație de afaceri, la care se adaugă termenele instituite în legislația bancară aplicabilă, respectiv cel puțin 5 ani de la încetarea relației de afaceri cu instituția de credit.
f.Drepturile persoanelor vizate de prelucrarea datelor lor cu caracter personal în scopul indicat.
Oricărui Utilizator, în calitatea sa de persoană vizată îi este garantată exercitarea următoarelor drepturi cu privire la prelucrarea datelor sale cu caracter personal, la oricare dintre operatorii asociați: dreptul de acces, dreptul la rectificare, dreptul la restricționarea prelucrării, dreptul la ștergerea datelor, dreptul de a se opune prelucrării datelor, dreptul la portabilitatea datelor.
Utilizatorii pot să își exercite aceste drepturi sau să se adreseze responsabililor cu protecția datelor pentru orice întrebări/ cereri privind prelucrarea datelor cu caracter personal, astfel:
- la Banca Transilvania S.A.- prin mesaj transmis la adresa de e-mail dpo@btrl.ro sau printr-o cerere transmisă la sediul BT, cu mențiunea „în atenția responsabilului cu protecția datelor (DPO)”
- la Alfatrust Certification S.A.- prin mesaj transmis la adresa de e-mail dataprotection@alfasign.ro sau printr-o cerere transmisă la sediul Alfatrust, cu mențiunea „în atenția responsabilului cu protecția datelor (DPO)”.
Utilizatorii au, totodată, dreptul de a depune plângere la autoritatea de supraveghere - Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), cu sediul în București, sector 1, Bd. G-ral Gh. Magheru nr. 28-30.