a. Ce date colectăm pentru identificarea/ autentificarea utilizatorilor BT Go
Pentru a putea folosi BT Go pe care sunteți utilizator, avem obligația legală să vă verificăm identitatea, respectiv să vă identificăm ca utilizator autorizat să folosiți acest serviciu. Această identificare se realizează în baza ID-ului de logare în BT Go (denumit în continuare „user ID”) și/ sau a unei parole. Vom folosi (în cazul logării cu SMS OTP) și numărul de telefon declarat la bancă.
Când utilizați versiunea mobile BT Go, puteți alege să folosiți pentru logare date biometrice (ex. amprenta, face-ID). În acest caz, trebuie să știți că BT nu are acces la aceste informații, ci ele sunt stocate în dispozitivul pe care îl utilizați. În această situație, BT obține doar informația conform căreia metoda de autentificare a fost validată de telefonul dumneavoastră.
b. Ce date colectăm pentru a asigura securitatea BT Go
Pentru a putea proteja tranzacțiile ordonate prin BT Go și informațiile din cadrul acestei platforme, vom colecta și utiliza DeviceID-ul dispozitivului pe care aveți instalată aplicația mobilă BT Go, alți identificatori de securitate ai telefonului (ex. Instance ID/ Device Identifier) și token-urile generate, modelul, producătorul telefonului și tipul sistemului de operare al acestuia, pentru a verifica că la fiecare logare încă utilizați același telefon cu care v-ați înregistrat pentru utilizarea aplicației BT Go.
De asemenea, avem interesul legitim și, după caz, obligația legală, de a colecta și utiliza adresa/ adresele IP ale dispozitivelor cu care vă conectați la BT Go, din care reiese inclusiv locația geografică de unde realizați tranzacția prin intermediul BT Go. Dacă refuzați să ne acordați accesul la aceste date, nu veți putea utiliza serviciul BT Go.
Totodată, folosim un instrument care scanează lista de aplicații a dispozitivului cu care vă conectați la BT Go, pentru a depista dacă există malware, inclusiv aplicații de tipul celor care permit conectarea remote/ la distanță și/ sau dacă folosiți dispozitivul pentru convorbiri în timp ce utilizați BT Go. În cazul în care sunt identificate asemenea aplicații/ situații sau alte cazuri care sugerează o compromitere a conturilor dvs. de utilizator în alte aplicații oferite de BT, vă vom bloca accesul la contul de utilizator BT Go și/ sau vom bloca utilizarea BT Go pe dispozitivul potențial compromis. Această blocare este o decizie individual automatizată pe care o luăm în baza obligațiilor legale instituite în sarcina noastră.
Nu in ultimul rând suntem obligați de prevederile legale aplicabile în domeniul serviciilor de plată să monitorizăm tranzacțiile pentru a preveni fraudele. În cazul în care vom detecta tranzacții care sunt suspecte de fraudă, putem lua decizia de a bloca procesarea acestora.
Prelucrăm aceste date pentru a proteja informațiile din BT Go. Dacă refuzați prelucrarea lor, nu veți putea folosi BT Go.
c. Ce date prelucrăm când utilizați BT Go
Pentru a îndeplini obligațiile legale pe care le avem, pentru a vă presta serviciul BT Go pe care l-ați contractat pentru compania dumneavoastră și, după caz, pentru că avem interesul legitim de a preveni fraudele și de a comunica cu utilizatorii BT Go pentru a le acorda suport și pentru a le solicita evaluarea calității serviciului BT Go utilizăm:
-> Date aferente conturilor, cardurilor și tranzacțiilor
Când veți utiliza diferitele funcționalități ale BT Go, vom avea acces implicit la informații referitoare la: conturile bancare (ale companiei și ale beneficiarilor plăților), soldurile, tranzacțiile ordonate prin conturile companiei sau aferente sumelor încasate în conturile companiei, inclusiv informații menționate la explicațiile plății. Deși acest serviciu este dedicat exclusiv clienților persoane juridice ai Băncii Transilvania, iar informațiile despre persoanele juridice nu sunt considerate date personale, informațiile despre clienții care sunt profesioniști individuali au regimul datelor cu caracter personal și banca le va trata cu respectarea prevederilor legale aplicabile în acest domeniu.
De asemenea, prelucrăm datele personale ale dumneavoastră și/ sau ale altor persoane, cum ar fi beneficiarii plăților persoane fizice sau profesioniști individuali sau alte asemenea persoane menționate la explicațiile plăților (ex. denumirea pe care vreți să o inserați pentru beneficiarul predefinit, adresa, IBAN) sau pe care îi definiți ca beneficiari predefiniți (denumire/ numele și prenumele, IBAN).
Totodată, pentru oferirea Serviciului Afișare Nume Beneficiar (SANB) în scopul prevenirii fraudelor în cazul plăților interbancare inițiate, dacă sunteți un client persoană juridică de tipul celor indicați mai sus, ale căror informații au regimul datelor personale, vă informăm că acestea sunt prelucrate conform detaliilor din Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal in cadrul Serviciului Afisare Nume Beneficiar (SANB), disponibilă pe site-ul băncii, la următorul link: https://www.bancatransilvania.ro/nota-de-informare-sanb.
Tot pentru prevenirea fraudelor, în cazul plăților intrabancare inițiate din BT Go, BT prelucrează – ca operator independent – aceleași categorii de date personale care se folosesc și în cadrul SANB, însă fără implicarea altor bănci participante sau a Transfond. Temeiul prelucrării datelor personale este interesul legitim al BT de a preveni fraudele în cazul plăților intrabancare (BT-BT). Denumirea trunchiată a entității, așa cum este înregistrată la BT, va fi afișată altor clienți BT care inițiază dintr-o aplicație a băncii o plată către contul entității deschis la bancă, indiferent dacă plata este finalizată sau nu.
Dacă vă integrați din BT Go cu platforma de facturare FGO și permiteți accesul furnizorului acestei platforme inclusiv la istoricul tranzacțiilor din conturile societății pe care le conectați la FGO, vă asumați obligația de a respecta prevederile legale aplicabile în domeniul prelucrării și protecției datelor cu caracter personal, inclusiv cele de informare și după caz, de obținere a consimțământului de la persoanele vizate către care societatea a virat sume ori de la care a încasat sume în cadrul acestor tranzacții sau ale căror date personale se regăsesc în explicațiile tranzacțiilor, având în vedere că aceste date personale vor fi dezvăluite astfel către furnizorul FGO.
-> Date de contact
Pentru că avem interesul legitim de a vă acorda sprijin în utilizarea BT Go (suport) și pentru că dorim să aflăm părerea dumneavoastră despre acest serviciu (evaluarea calității serviciilor) vom folosi date de contact pe care le-ați declarat băncii în calitatea dvs. de client. Aveți dreptul să vă opuneți unei asemenea contactări. Pentru detalii, citiți secțiunea privind drepturile de care beneficiați în legatură cu prelucrarea datelor dvs. personale.
-> Permisiuni solicitate în contextul utilizării aplicației
Atunci când instalați aplicația, vi se vor solicita permisiuni pentru accesul la camera foto a dispozitivului pentru scanarea codului QR la prima logare în aplicația BT Go. În funcție de versiunea de Android/ iOS a telefonului puteți acorda acces astfel:
- Permiteți/ Refuzați accesul
- Permiteți/ Refuzați/ În timp ce utilizați aplicația
- Permiteți/ Refuzați/ Doar de data aceasta
Dacă veți refuza acordarea accesului la camera foto în momentul la care va fi necesară scanarea codului QR nu veți putea folosi aplicația BT Go. Ulterior puteți retrage această permisiune, caz în care nu veți putea utiliza funcționalitățile BT Go care necesită folosirea camerei foto, dar veți putea folosi alte secțiuni ale BT Go.
De asemenea, la prima conectare in aplicație, vi se va solicita permisiunea pentru transmiterea de notificări. Dacă veți refuza acordarea accesului veți putea utiliza în continuare aplicația, dar nu veți mai beneficia de informările în app.
Alte permisiuni necesare pentru utilizarea și funcționarea aplicației, astfel cum sunt stabilite de furnizorul sistemului de operare al dispozitivului pe care îl utilizați și pentru care nu este necesar acordul explicit al utilizatorului, sunt prezentate detaliat în secțiunea „permisiuni” din magazinul Play Store/ Apple Store pentru aplicația BT Go (ex. permisiuni pentru a vă anunța când nu aveți conexiune la internet).
-> Notificări
Prin aplicația de mobile banking BT Go vă vom transmite diferite tipuri de notificări în funcție de acțiunile pe care le întreprindeți, precum, dar fără a se limita la următoarele situații:
- Pentru autentificarea în versiunea web a BT Go
- Pentru autorizarea plăților efectuate în aplicația de internet banking (versiunea web)