Banca Transilvania, S.A., S.A. (denumită în continuare și “banca”, “BT”, “noi”), vă aduce la cunoștință prin prezenta notă specifică de informare cum intenționează să prelucreze datele dumneavoastră, în calitate de Client BT, în scopul principal al cunoașterii clientelei pentru prevenirea spălării banilor şi finanţării terorismului.
Prezenta notă de informare se completează cu prevederile Notei de informare generale privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal aparținând Clienților BT (denumită în continuare și “Nota de informare generala a BT” sau “Nota”), pe care vă recomandăm să o consultați. În cadrul notei veți regăsi inclusiv definiția Clientului BT, a beneficiarului real, a persoanei expuse politic, precum și definiții ale altor termeni de specialitate.
Legislația primară care instituie în sarcina BT obligația de aplicare a măsurilor de cunoaștere a clientelei este reprezentată în primul rând de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Cunoașterea clientelei pentru prevenirea spălării banilor şi finanţării terorismului, inclusiv verificarea pe bază de risc, se realizează de către BT prin aplicarea măsurilor de cunoaștere a clientelei care presupun atât verificarea identității, cât și prelucrarea unor date cu caracter personal impuse de lege, atât la momentul dobândirii de către o anumită persoană fizică a calității de Client BT (colectarea datelor), pe întreaga perioadă cât această calitate este deținută (actualizarea datelor), precum și ulterior acestui moment, pentru perioada de timp stabilită legal după momentul încetării calității de Client BT (stocarea datelor și prelucrarea lor în scopurile permise de lege).
Câtă vreme aveți calitatea de Client BT, aveți obligația de a vă actualiza în evidențele băncii datele colectate/furnizate în scopul cunoașterii clientelei, ori de câte ori acestea se modifică.