Popririle de natura fiscala suspendate anterior sunt reactivate, in baza prevederilor legislative aplicabile. Recomandari BT pentru clienti
29 decembrie 2020 Timp de citire 2:00 minute
In scopul respectarii legislatiei incidente, Banca Transilvania este nevoita sa reactiveze popririle fiscale anterior suspendate cu caracter temporar de catre autoritatile publice, ca urmare a efectelor adverse ale situatiei pandemice. Decizia initiala de amanare a executarilor silite a fost luata de Guvernul Romaniei in luna martie a acestui an, prin adoptarea Ordonantei de Urgenta nr. 29/2020, iar ulterior amanarea dispusa a fost prelungita pana la data de 25.12.2020, conform prevederilor Ordonantei de Urgenta Nr. 181/2020. Acest termen a expirat insa recent, astfel incat BT a fost obligata din punct de vedere legal sa reactiveze popririle fiscale.
Popririle, pe intelesul tuturor:
- Banca blocheaza contul unui client in baza unei dispozitii oficiale obligatorii primita de la o institutie (cum ar fi spre exemplu ANAF sau executorii judecatoresti) si nu din proprie initiativa.
- Banca este obligata legal sa puna in aplicare poprirea dispusa, alaturi de blocarea sumelor din conturi in limita valorii popririi, ceea ce din pacate pune clientul in situatia regretabila de a nu isi mai putea accesa o parte din sumele existente in cont.
- Exista insa si o serie de exceptii: alocatiile si alte indemnizatii pentru copii, ajutorul de maternitate, bursele de studiu, diurnele si ajutoarele de deces sunt exceptate de la poprire.
Accesul la sumele existente in cont pentru clientii cu contul poprit:
- Daca e vorba de o singura poprire, iar clientul primeste salariul prin banca, aceasta este obligata sa retina 1/3 din valoarea salariului net lunar. Daca sunt instituite mai multe popriri pe cont, banca trebuie sa retina 1/2 din valoarea salariului net lunar primit. Diferenta poate fi insa folosita pentru plati si retrageri de numerar, iar clientul dispune astfel de acces la o parte din bani.
- Poate face rulajul pe cardul de credit BT in cazul in care acesta este blocat din cauza popririi. Practic, poate depune bani, dar nu poate retrage sume sau sa opereze tranzactii pana cand nu este platita integral poprirea.
Recomandarile BT pentru clientii cu contul poprit, pentru a ne ajuta sa deblocam contul:
- Daca aveti nevoie de mai multe detalii, colegii de la Call Center (0264 30 80 28, contact@btrl.ro) va stau la dispozitie. Alternativele sunt unitatile bancii sau institutia care a emis poprirea.
- Puteti solicita deblocarea cotei legale din salariul lunar (2/3 sau 1/2) prin chatbot-ul Livia de la BT, apeland acest numar de telefon: 0264 30 80 28/tasta 0.
Contact pentru presă
Alte articole
05 OCTOMBRIE 2020
Încă puțin
Tocmai am trimis un e-mail către tine. Confirmă abonarea prin click pe linkul din email.