Datele personale pe care le prelucrăm Clienților pot fi uneori dezvăluite/tranferate de BT, în conformitate cu principiile GDPR, în baza temeiurilor juridice aplicabile în funcție de situație și doar în condiţii care asigură deplină confidențialitate și siguranţă a lor.
Ne angajăm să respectăm drepturile și libertățile fundamentale ale omului în cazul unor asemenea dezvăluiri, în special dreptul la protecția datelor personale și dreptul la viața privată și să evaluăm periodic activitatea noastră în acest domeniu, pentru a ne asigura că aceste drepturi sunt mereu respectate.
Regăsiți mai jos în cadrul prezentei secțiuni (* -> ***) detalii despre prevederi legale care ne impun să raportăm/comunicăm date personale ce vă privesc către unele autorități.
De asemenea, când autorități/instituții publice ne vor solicita furnizarea unor date personale, ne angajăm că acestea vor fi dezvăluite numai dacă avem o obligație legală sau un interes legitim, numai în baza unor proceduri interne clare și doar cu aprobarea unor persoane cu funcție de conducere.
Vom pune la dispoziția autorităților numai datele strict necesare și dacă se va dovedi că am realizat asemenea dezvăluiri de date personale cu nerespectarea drepturilor omului, ne angajăm să reparăm prejudiciul produs persoanelor vizate.
Categoriile de destinatari cărora putem să le dezvăluim date personale, după caz, sunt:
- alți Clienți care au dreptul și nevoia de a le cunoaște;
- alte entități din cadrul Grupului Financiar BT;
- societăți implicate în procesarea plăților (ex: Transfond S.A., procesatori de plăți);
- entități financiar-bancare (ex. participante la schemele/sistemele de plată și comunicații interbancare cum ar fi S.W.I.F.T., S.E.P.A., ReGIS, bănci partenere si bănci de corespondent, bănci sau instituții financiare participante în creditele sindicalizate);
- organizaţii internaționale de plată (ex. Visa, Mastercard);
- parteneri contractuali (prestatori de servicii) utilizați în activitatea BT, precum, dar fără a se limita la prestatori/furnizori de: servicii de emitere certificate digitale (pentru aplicarea semnăturii electronice calificate/extinse), servicii de colectare debite restante/creanțe, servicii IT (mentenanță, implementare, suport, cloud), servicii de arhivare în format fizic și/sau electronic, servicii de curierat, servicii de audit, servicii conexe cardurilor, servicii de studii/cercetare de piață, servicii de transmitere de e-mail/SMS/telefonie, servicii de marketing, alte servicii prestate de furnizori către care BT a externalizat anumite servicii financiar-bancare etc);
- societăţi de asigurare;
- societăți de evaluare a imobilelor;
- societăți de administrare a fondurilor de pensii și de investiții;
- societăți (fonduri) de garantare a diverselor tipuri de produse de creditare/depozit (ex. F.N.G.C.I.M.M., F.G.D.B. etc.);
- parteneri ai băncii din diverse domenii, ale căror produse/servicii/evenimente le putem promova Clienților BT în baza consimțământului acestora. Lista actualizată cu partenerii băncii se regăsește aici: https://www.bancatransilvania.ro/parteneri;
- cesionari;
- autorități și instituții publice naționale, precum, dar fără a se limita la: Banca Națională a României (B.N.R.), Agenția Națională de Administrare Fiscală (A.N.A.F.)*, Ministerul Justiției, Ministerul Afacerilor Interne (M.A.I.), Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor (D.G.E.P.) căreia îi transmitem nume, prenume și CNP al clienților/ persoanelor care parcurg pașii pentru a deveni clienți BT pentru validarea acestor date și pentru furnizarea de informații suplimentare din actele de identitate actuale ale acestora, pe care le prelucrăm în scopul cunoașterii clientelei conform detaliilor din secțiunea Privacy Hub de pe site, subsecțiunea “Cunoașterea clientelei”, Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (O.N.P.C.S.B.) **, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (A.N.C.P.I.), Registrul Național de Publicitate Mobiliară (R.N.P.M.), Autoritatea de Supraveghere Financiară (A.S.F), inclusiv, după caz, unitățile teritoriale ale acestora;
- instituții bancare sau autorități statale, inclusiv din afara Spațiului Economic European - în cazul transferurilor internaţionale de tip S.W.I.F.T. sau ca urmare a prelucrărilor realizate în scopul aplicării legislației F.A.T.C.A. și C.R.S.;
- notari publici, avocați, executori judecătorești;
- Centrala Riscului de Credit***;
- Biroul de Credit și Participanții la sistemul Biroului de Credit****;
* dezvăluirea datelor personale către A.N.A.F.
Conform prevederilor Codului de procedură fiscală (Legea nr. 207/2015), în calitatea sa de instituție de credit, BT are obligația legală de a:
1. Comunică zilnic către A.N.A.F.:
- lista titularilor persoane fizice, juridice sau altor entităţi fără personalitate juridică ce deschid ori închid la BT conturi bancare sau de plăţi, persoanelor care deţin dreptul de semnătură pentru conturile deschise, persoanelor care pretind că acţionează în numele clientului, beneficiarilor reali ai titularilor de cont, împreună cu datele de identificare prevăzute la art. 15 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, sau cu numerele unice de identificare atribuite fiecărei persoane/entităţi, după caz, precum şi cu informaţiile privind numărul IBAN şi data deschiderii şi închiderii pentru fiecare cont în parte.
- lista persoanelor care au închiriat casete de valori, însoţite de datele de identificare prevăzute la art. 15 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, cu modificările şi completările ulterioare, sau de numerele unice de identificare atribuite fiecărei persoane/entităţi, după caz, împreună cu datele referitoare la încetarea contractelor de închiriere.
2. Comunica, la solicitarea A.N.A.F., pentru fiecare titular care face subiectul solicitării, toate rulajele şi/sau soldurile conturilor deschise la bancă, precum şi informaţiile şi documentele privind operaţiunile derulate prin respectivele conturi.
3. Transmite către A.N.A.F. - cu ocazia cererii de deschidere a unui cont bancar sau închirierea unei casete de valori - solicitarea de atribuire a numărului de identificare fiscal/a codului de înregistrare fiscală, pentru persoanele fizice nerezidente care nu îl deţin. Solicitarea trimisă de BT către A.N.A.F. va cuprinde următoarele date ale nerezidentului: nume, prenume, data și locul nașterii, sexul, adresa de domiciliu, datele și copia actului de identitate, codul de identificare fiscală din țara de rezidență (dacă există). BT poate trimite către A.N.A.F. și documente doveditoare ale informațiilor completate în cadrul solicitării. Pe baza datelor transmise, Ministerul Finanţelor atribuie numărul de identificare fiscală sau, după caz, codul de înregistrare fiscală, înregistrează fiscal persoana respectivă şi comunică BT informaţia referitoare la înregistrarea fiscală.
** O.N.P.C.S.B. - În cazul în care sunt îndeplinite condițiile pentru transmiterea de către BT a unor date personale către Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, potrivit legislației pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, acestea se transmit concomitent şi pe acelaşi format şi către A.N.A.F.
*** C.R.C. - Banca are obligația legală de a raporta către Centrala Riscului de Credit (C.R.C) din cadrul B.N.R. informaţia de risc de credit pentru fiecare debitor care îndeplineşte condiţia de a fi raportat (cuprinde datele de identificare ale unui debitor persoană fizică şi operaţiunile în lei şi în valută prin care Banca se expune la risc faţă de acel debitor), respectiv să fi înregistrat faţă de acesta un risc individual, precum şi informaţia despre fraudele cu carduri constatate.
**** Biroul de Credit S.A./participanți la sistemului Biroului de Credit - Banca are interesul legitim de a raporta în Sistemul Biroului de Credit, la care au acces și ceilalți Participanți (în principal instituții de credit și instituții financiare nebancare, ca operatori asociați ai băncii și ai Biroului de Credit) datele personale ale Clienților care au contractat credite, precum și ale Clienților care înregistrează întârzieri la plata creditului de cel puțin 30 de zile, în anumite condiții. Datele se dezvăluie către acești destinatari și în cazul interogărilor acestui sistem, realizate de bancă în procesul de analiză a unei precereri sau cereri de credit.