Banca Transilvania, S.A., (denumită în continuare și “banca”, “BT”), in calitatea sa de institutie de credit, are obligatia legala de a aplica masuri de cunoastere a clientelei, in scopul prevenirii spalarii banilor si finantarii terorismului, pentru îndeplinirea unei sarcini care serveşte unui interes public. Cand devii client BT persoana fizica titular de cont sau reprezentant al unui asemenea client (reprezentant legal, conventional, imputernicit pe conturi) colectam de la/despre tine informatii in acest scop, cum ar fi, dupa caz: numele, prenumele, pseudonimul, data si locul nasterii, codul numeric personal sau un alt element unic de identificare similar, cetatenia, domiciliul, resedinta, adresa la care locuiesti si regimul juridic al acesteia, numarul de telefon, fax, adresa de posta electronica (e-mail), ocupaţia, numele angajatorului ori natura activităţii proprii, scopul şi natura relaţiei de afaceri cu banca, sursa fondurilor ce urmează să fie utilizate în derularea relaţiei de afaceri, încadrarea în categoria persoanelor expuse public sau deţinerea calităţii de membru al familiei unei persoane expuse public ori de persoană cunoscută ca asociat apropiat al unei persoane expuse public (PEP), precum și detaliile și copia actului de identitate.
Trebuie să ne asigurăm că aceste informații sunt actualizate în evidențele noastre pe parcursul derulării relației de afaceri. De aceea, ori de câte ori se modifică una dintre aceste informații, este nevoie să le modifici și la bancă. Din când în când, chiar dacă datele nu au suferit modificări, te vom ruga să le reconfirmi, așa încât să fim siguri că nu s-au modificat.
Poți să îți actualizezi tot setul de date care ne este necesar despre tine pentru aplicarea măsurilor de cunoaștere a clientelei în orice unitate BT. Pentru actualizarea unei părți din aceste date, îți oferim soluții online, cum este cea din BT Pay.
Actualizarea datelor în BT Pay este permisă clienților majori care la momentul înregistrării în BT Pay au fost identificați ca fiind titulari de cont BT.
Pentru a-ți actualiza datele va fi nevoie să încarci copia actului tău de identitate (nu vei putea actualiza datele tale personale prin BT Pay dacă data de expirare de pe actul de identitate a cărui copie o inserezi este mai veche decât data în care încerci să realizezi actualizarea).
Ca să ne asigurăm că actualizăm/ reconfirmăm doar datele tale și pentru a preveni eventualele tentative de fraudă, ar urma să aplicăm asupra imaginii tale din actul de identitate încărcat în BT Pay o tehnologie nouă, care folosește așa numite date biometrice. Nu vom putea utiliza însă aceste date fără consimțământul tău explicit. Înainte de a hotărî liber dacă dorești să ți-l exprimi, iată ce presupune utilizarea datelor tale biometrice: soluția informatică pe care o folosim va identifica în poza actului de identitate încărcată de tine secțiunea care cuprinde fața ta, o va selecta și o va compara apoi cu fața din copia actului tău de identitate care este deja înregistrat în evidențele BT. Comparația se realizează biometric, pe baza unor criterii precum: culoarea, mărimea și înclinarea ochilor, poziția și distanța dintre elementele principale ale feței cum ar fi ochii, sprâncenele, buzele și nasul. În urma comparației, soluția informatică va emite un scor de încredere, indicând probabilitatea ca fața din cele două imagini să aparțină aceleiași persoane. Dacă nu dorești să îți fie prelucrate datele biometrice (identificare facială), poți să îți actualizezi datele în orice unitate BT, unde identitatea îți va fi verificată fără utilizarea unor asemenea date.
De asemenea, în cazul în care instrumentul de identificare facială emite un scor de încredere nesatisfăcător, vei putea să reiei procesul de actualizare într-o unitate BT.
Dacă în urma parcurgerii pașilor de mai sus ne convingi că ești tu, vei putea să îți actualizezi online o parte din datele pentru cunoașterea clientelei. În cazul în care nu ai trecut însă acest mic test nu e nicio problemă, poți să îți actualizezi datele în întregime în orice unitate BT.
Ca să te ajutăm în procesul de actualizare, o parte dintre datele din acesta vor fi preluate automat (prin procesul de recunoaștere optică a caracterelor), în timp ce restul datelor le vei selecta dintr-o listă de valori sau le vei insera chiar tu.
Una dintre datele pe care va trebui să o completezi este și adresa de e-mail. Ca să ne asigurăm că aceasta îți aparține, va fi nevoie să o confirmi. De aceea, vei primi pe adresa de mail pe care o inserezi un cod pe care va trebui să îl înscrii într-un câmp dedicat al BT Pay.
Va trebui apoi să verifici dacă datele sunt corecte și să le modifici corespunzător, dacă e cazul. Dacă finalizezi actualizarea, deși constați că datele s-au preluat/ le-ai completat eronat, riști să te faci vinovat de fals în declarații și sigur că nu vrei asta. Dacă nu reușești să modifici erorile, renunță la fluxul online și vino în unitate.
Te rugăm să ai în vedere că prin BT Pay nu îți poți modifica adresa de corespondență. Astfel, dacă adresa ta de domiciliu pe care o actualizezi/ confirmi prin acest canal este diferită de adresa de corespondență pe care o ai declarată la bancă, va trebui să procedezi separat la actualizarea adresei de corespondență, adresându-te unei unități BT sau prin alte metode de actualizare a datelor la BT disponibile online.
Prezenta notă de informare se completează cu prevederile Notei de informare generale privind prelucrarea și protecția datelor cu caracter personal aparținând Clienților BT, pe care îți recomandăm să o consulți. Ea este parte integrantă a Politicii de confidențialitate BT, pe care o regăsești pe site-ul băncii www.bancatransilvania.ro.
În cadrul Politicii de confidențialitate BT vei regăsi inclusiv definiția Clientului BT, precum detalii despre destinatarii datelor Clienților BT, despre drepturile de care beneficiezi în legătură cu prelucrarea datelor tale, despre modalitățile în care poți să ți le exerciți sau despre cum poți contacta responsabilul cu protecția datelor desemnat de BT (DPO BT).